וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך להיחלש במסגרת המסחר באופציות

אמיר טייג

11.5.2003 / 17:04

יורד ב-0.25% ל-4.449 שקלים; דבריו של מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאואל, כי ניתן ליישם את מפת הדרכים תומכים בשקל; מאז פרוץ המלחמה בעיראק יוסף השקל ב-7.7%


הדולר ממשיך את דרכו מטה הבוקר, כאשר שערו הנגזר מהמסחר באופציות עומד על 4.449 שקלים, ירידה של 0.25% לעומת רמת היציג, שנקבע ביום שישי האחרון על 4.46 שקלים. מגמת התחזקות בשקל נמשכת מאז פרוץ הלחימה בעיראק ב-19 במארס אז עמד הדולר על 4.815 שקלים - פיחות של 7.7%. דבריו של קולין פאואל, מזכיר המדינה האמריקאי המבקר בארץ, כי ניתן ליישם את מפת הדרכים כבר בשלב הנוכחי, תומכים בשקל.

בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר נרשם מסחר ער יחסית במהלכו נע שער הדולר בתנודתיות יחסית גבוהה. ביום חמישי האחרון נקטעה סדרה של חמישה ימים רצופים של התחזקות השקל, והדולר רשם עלייה של 0.5%. הערכות הן כי התחזקות הדולר ביום חמישי לא נבעה מהיפוך מגמת הייסוף בשקל אלא כתוצאה ממאבק נקודתי שהתנהל בין הבנקים המקומיים למשקיעים הזרים, שרכשו אופציות מכר ברמה של 4.5 שקלים.

המשקיעים הזרים היו מעוניינים בשער יציג הנמוך מ-4.5 שקלים, ומנגד הבנקים שכתבו את האופציות העדיפו שער יציג שיהיה גבוה מ-4.5 שקלים. המאבק בין הבנקים המקומיים למשקיעים הזרים גרם לתנודתיות הגבוהה. תנודתיות זו נמשכה לאחר קביעת היציג ביום חמישי וכן במהלך יום שישי בו פעלו הגופים על מנת לאזן חזרה את החשיפה שלהם.

להערכת אמיר אייל מאינפיניטי, חוזקו של השקל איננו מצב זמני אלא מציאות "חדשה". לדבריו, "דבקות בתוכנית הכלכלית תביא להמשך מומנטום חיובי בשווקים הפיננסיים בישראל ועמם גם אופטימיות בשווקים הריאליים. אופטימיות זו עשויה להתחיל ולהצמיח ניצני השקעות במשק. כל אופטימיות ריאלית או פיננסית לגבי השוק הישראלי יחזקו את השקל כל עוד פערי הריבית כה גדולים", אומר אייל.

בבית ההשקעות אקסלנס מעריכים כי השביתה שהחלה היום במשרדי הממשלה לא משפיעה יתר על המידה על שוק המט"ח, מכיוון שברור לכולם שהמשא ומתן בין ההסתדרות לאוצר הולך לקראת הסדר. בבית ההשקעות מעריכים כי טווח ההתניידות של הדולר הוא 4.45-4.52 שקלים, וכי הדולר לא צפוי לחצות רמות אלה בשבוע הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully