וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקשייר האתוויי רשמה רווח שיא של 1.73 מיליארד דולר ברבעון הראשון

סוכנויות הידיעות

11.5.2003 / 10:50

חברת ההשקעות שבראשה עומד המשקיע האגדי וורן באפט מסרה כי תרמה לתוצאה חזרתה לרווח של חטיבת ביטוח המשנה, לראשונה מזה ארבע שנים



ברקשייר האתוויי, חברת ההשקעות שבראשה עומד המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על רווח שיא של 1.73 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, הודות לחזרתה לרווח של חטיבת ביטוח המשנה של החברה.



מדובר בגידול של 89% לעומת רווח של 916 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



הכנסות ענקית ההשקעות והביטוח צמחו ב-20% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-11.4 מיליארד דולר.



השיפור החד בשורת הרווח נבע מכך שחטיבת ביטוח המשנה של ברקשייר, ג'נרל רה, חזרה לרווח ברבעון הראשון אחרי ארבע שנים רצופות של הפסדים. 62% מרווחיה של ברקשייר ברבעון הגיעו מעסקי הביטוח, בין השאר גם בשל נפילה בתוצאות עסקיה האחרים של החברה לנוכח ההאטה בכלכלת ארה"ב. ג'נרל רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בארה"ב, רשמה הפסדים מצטברים של 6 מיליארד דולר מאז נרכשה על ידי ברקשייר בשנת 1998.



מבטחת הרכב של ברקשייר, גייקו, המוכרת פוליסות בעיקר באמצעות הטלפון והאינטרנט, דיווחה על רווח נקי של 105 מיליון דולר, ירידה של 2.8% לעומת התקופה המקבילה.



עסקי התעופה של ברקשייר, לעומת זאת, בעיקר חטיבת NetJets, רשמו הפסד - במיוחד באירופה, כתוצאה מהמשך החולשה בשוק המטוסים המשומשים.



באסיפה השנתית של בעלי מניות ברקשייר שנערכה בסוף שבוע שעבר הודיע באפט כי ברקשייר צפויה למנות דירקטורים עצמאיים, כדי לעמוד בכללי הפיקוח התאגידי החדשים שמציעה בורסת ניו יורק - וכי הדבר יתבצע עוד לפני המועד החוקי האחרון לכך. המיליארדר בן ה-72, שהונו נאמד ביותר מ-30 מיליארד דולר, אמר כי מדובר רק בעניין של זמן עד שיימצאו המועמדים המתאימים. מועצת המנהלים של ברקשייר מונה שבעה דירקטורים - בהם אשתו של באפט, בנו, ושלושה מנהלים בכירים שיש להם קשרים עסקיים עם החברה.



בתחילת החודש הודיעה ברקשייר על רכישת מקליין, חטיבת הפצת המזון של וול-מארט, תמורת כ-1.45 מיליארד דולר. העסקה אמורה להקנות לברקשייר מעמד מוביל בתעשיית הפצת המזון בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully