וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: דלתא גליל תציג ברבעון הראשון גידול של כ-250% ברווח הנקי

אלי דניאל

11.5.2003 / 11:18

הגידול ברווח - גם בשל רווח הון של 2-3 מ' ד' (נטו) בגין מימוש נכס נדל"ן בלונדון; ההכנסות צפויות לצמוח בכ-10% לרמה של 137-137.3 מיליון דולר

האנליסטים עדו דולב ובני שרביט מבנק הפועלים מפרסמים היום עדכון להמלצת הבנק למניית דלתא גליל , וזאת לקראת פרסום הדו"חות של יצרנית ההלבשה התחתונה לרבעון הראשון של שנת 2003 במהלך השבוע הנוכחי.

בבנק הפועלים מעריכים כי דלתא תפתח את השנה ברגל ימין עם גידול של כ-10% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל, קרי, מכירות של 137-137.3 מיליון דולר. תחזית זו מבוססת בעיקרה על גידול של כ-27% במכירות לשוק ה-mass market האמריקאי, גידול הנובע, בין השאר, מנתוני השוואה נמוכים ברבעון המקביל כתוצאה מפשיטת הרגל של חברת K-Mart.

דולב ושרביט סבורים כי גם בשוק הבריטי תירשם עלייה בהכנסות וכי המכירות למרקס אנד ספנסר (M&S) ימשיכו לצמוח במונחים דולרים, בין היתר, הודות להתחזקותו של הליש"ט לעומת הדולר. בה בעת, שני האנליסטים סבורים כי במכירות החברה לשוק האמריקאי היוקרתי תירשם ירידה כתוצאה מההאטה הכלכלית.

בהתייחסם לשולי הרווח הגולמי מעריכים דולב ושרביט כי גם כאן יחול שיפור בהשוואה לרבעון המקביל, ושיעור הרווח הגולמי יעמוד על 19%. לשם השוואה, ברבעון הראשון של שנת 2002 עמד שיעור הרווח הגולמי על 17.1%. להערכת שני האנליסטים, השיפור ברווחיות דלתא צפוי על אף שסגירת מפעלים בסקוטלנד ובישראל תעיק על הרווחיות ברבעון הראשון. להערכתם, השפעה שלילית זו תתבטל בהמשך השנה.

ברמה התפעולית סבורים בבנק הפועלים שהגידול במכירות וצעדי ההתייעלות אותם יישמה החברה בשנתיים האחרונות, יביאו לצמיחה בשיעור של כ-140% ברווח התפעולי.

באשר לשורה התחתונה, הרי שזו צפויה לצמוח בשיעור של כ-250%. מכיוון שהרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2002 הסתכם בכ-1.8 מיליון דולר, משמעות הערכה זו היא שבבנק הפועלים צופים רווח נקי של למעלה מ-6.4 מיליון דולר. חשוב לציין כי תחזית זו כוללת רווח הון חד פעמי, בגובה של 2-3 מיליון דולר (נטו), בגין מכירתו של נכס נדל"ן בלונדון. תחזית הבנק לביצועי החברה בשנת 2003 כולה נותרה בעינה - הכנסות של 601 מיליון דולר ורווח נקי של 27 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully