וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם רינות תובע מכלל ביטוח תשלום בונוס ומענק פרישה בסך כולל של כ-2.1 מיליון שקל

אמיר הלמר

11.5.2003 / 11:37

רינות, לשעבר משנה למנכ"ל כלל ביטוח, תובע בנוסף כי ביה"ד לעבודה יצהיר על זכותו לקבל אופציות מהחברה בהתאם לזכאותם של בכירים בחברה



אברהם רינות, מי שהיה משנה למנכ"ל כלל ביטוח עד לשנת 2000, הגיש לאחרונה תביעה לבית הדין לעבודה בתל אביב כנגד חברת כלל ביטוח, אריה חברה לביטוח והחברה האם כלל החזקות עסקי ביטוח.



בתביעה טוען רינות באמצעות עו"ד איריס בודנהיימר כי עבד עבור חברת כלל במשך 7 שנים.



רינות מציין כי טרם הצטרפותו לכלל הוא שימש בין השאר במשך 11 שנה כמנכ"ל וכאחד הבעלים של חברת הביטוח אררט שנמכרה לחברת כלל בשנת 1983. עוד טוען רינות כי בשנת 1994 הקים ביחד עם אחרים את חברת הביטוח עילית ושימש כמנכ"ל החברה עד למכירתה לחברת כלל החזקות - החברה האם של כלל ביטוח - בשנת 1999.



רינות טוען כי לאחר רכישת עילית פנה אליו מנכ"ל כלל ביטוח, אביגדור קפלן, וביקש ממנו להצטרף לכלל לצורך מיזוגה של חברת אררט לתוך כלל, ורינות הסכים.



עוד נטען בתביעה כי כתוצאה מהישגיו במיזוג מערך התפעול של אררט עם זה של כלל והגידול ברווחי אררט, ובהתבסס על הסכמה מוקדמת בינו לבין קפלן, קיבל רינות בונוס של 500 אלף שקל בעבור ששת החודשים שעבד בשנת 1999 בחברה.



רינות טוען כי בסוף שנת 2000 הוא נאלץ לסיים את עבודתו בחברת כלל וזאת בעקבות התערערות מערכת היחסים בינו לבין מנכ"ל כלל, אביגדור קפלן, לטענתו, בעקבות פרסומים חסרי שחר בעיתונות על פרישתו של קפלן מתפקידו ועל מינויו הצפוי של רינות כמנכ"ל כלל.



רינות טוען בתביעה כי לאחר פרישתו הוא לא זכה לקבל את הבונוס שהובטח לו לשנת 2000 וכן מענק פרישה, הודעה מוקדמת ותשלום עבור תקופת הסתגלות.



לעניין הבונוס טוען רינות כי בהסתמך על הבונוס שקיבל בעבור ששת החודשים בשנת 1999 הוא זכאי לבונוס של מיליון שקל בעבור הישגיו בשנת 2000. רינות טוען כי לאחר פניות רבות שביצע להנהלת החברה בעניין הוא נענה כי תשלום הבונוס שלו נדחה עד "לסיום ההליכים המשפטיים המתנהלים בין הצדדים".



רינות מציין בתביעה כי באותה תקופה לא התנהלו בינו לבין כלל ביטוח כל הליכים משפטיים וכי ההליכים המדוברים התייחסו לעניין עסקי בינו לבין חברת כלל החזקות הנוגע לעסקת מכירת חברת הביטוח עילית ולגבי אופציה לרכישת נדל"ן הקשורה בעסקה זו.



רינות מציין כי הסכסוך הזה אינו קשור ביחסי עובד-מעביד עם כלל ביטוח ולכן היה על החברה לשלם לו את הבונוס ואי תשלום הבונוס מהווה הפלייתו משאר בכירי החברה.



לעניין מענקי הפרישה ודמי הודעה מוקדמת ותקופת הסתגלות, טוען רינות כי הוא זכאי לסך כולל של 18 חודשים כאשר 9 חודשים מהם מהווים מענק פרישה ו-9 נוספים, דמי הודעה מוקדמת ותקופת הסתגלות. מאחר ומשכורתו של רינות בכלל היתה כ-65.3 אלף שקל לחודש, הרי לטענתו על כלל לשלם לו 1.17 מיליון שקל בסעיף זה.



רינת טוען בנוסף כי כלל החזקות נוהגת באופן קבוע להעניק לנושאי המשרה הבכירים שלה אופציות וזאת החל משנת 1994. רינות מפרט בתביעה מספר מקרים בהם הוענקו אופציות לבכירים בחברה, בהם המנכ"ל יאביגדור קפלן, המשנים למנכ"ל סמי בסט, אלכסנדר ליברמן, חנה הולצשטיין ומשה שטראובר, מנכ"ל עלית - אליעזר רבין ומנכ"ל אריה - ראובן שרוני. רינות טוען בתביעה כי בכך שלא קיבל אופציות כפי שבכירים אחרים קיבלו הוא הופלה לרעה.



בתביעה מבקש רינות כי ביה"ד אך יצהיר על זכאותו לאופציות שכן הוא אינו יודע את כמות האופציות שחולקה למנהלים האחרים בקבוצת כלל. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully