וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסני עלולה לאבד את זכויותיה לנכס המכניס ביותר שלה - פו הדב

דפנה מאור

11.5.2003 / 11:59

ביהמ"ש פסל הסכם בו רכשה את הזכויות מצאצאי היוצרים במקום מבעלי הזכויות הקיימים



דיסני עלולה לאבד את זכויותיה לנכס המכניס ביותר שלה - פו הדב - לאחר שביהמ"ש בקליפורניה פסק ביום שישי כי הסכם שחתמה החברה עם יורשיו של כותב הספר איננו תקף. דיסני נמצאת מזה יותר משנה בסכסוך משפטי עם בעלי זכויות היוצרים של פו הדב - צאצאיו של הסוכן הספרותי שרכש את הזכויות מהסופר.



משפחתו של סטיבן א. סלזינגר, סוכן ספרותי מניו יורק שקנה את הזכויות בארה"ב ב-1930, אומרת כי דיסני חייבת לה כמיליארד דולר בתמלוגים על הפצת חולצות ומוצרים אחרים. פו הדב הוא הנכס הבודד הגדול ביותר של דיסני, המייצר עבורה יותר מ-100 מיליון דולר ברווח תפעולי מדי שנה, וכ-3-6 מיליארד דולר בהכנסות, מתוך הכנסה שנתית כוללת של 25 מיליארד דולר.



המשפחה, בראשותה של שירלי סלזינגר לאסוול, אלמנה בת 80, טוענת כי דיסני נישלה את המשפחה כליל מזכויות על קלטות הווידיאו וה-DVD המבוססות על סיפורי הדב. דיסני, שאומרת כי שילמה למשפחת סלזינגר 12 מיליון דולר לשנה, טוענת כי החוזה מ-1930 תקף לגבי סחורות ולא לגבי קלטות וסרטים.



במקביל למאבק המשפטי במשפחת סלזינגר, ביצעה דיסני מהלך איגוף והכריזה כי רכשה את הזכויות מידי צאצאי מילן והמאייר של פו הדב. המהלך התבסס על שינוי בחוק זכויות היוצרים, המתיר לצאצאי היוצרים לתבוע מחדש את הזכויות על היצירות של אבותיהם. לפי החוק נדרשים יורשים של יוצרים להעניק התראה של שנתיים לבעלי זכויות היוצרים הנוכחיים, כך שהעסקה תיכנס לתוקף רק ב-2004. נציגי משפחת סלזינגר דחו מיד את טענות דיסני, ואמרו כי הזכויות נרכשו כדין ואי אפשר לנשל את המשפחה מהן.



ביהמ"ש הפדרלי בארה"ב קבע כי קלייר מילן, היורשת של א.א. מילן, לא זכאית לזכויות לפו הדב. הפסיקה מהווה מכה קשה לדיסני, שעתה תיאלץ להילחם לא רק בדרישת הפיצויים של משפחת סלזינגר, כי אם גם באפשרות שהזכויות העתידיות של פו הדב יילקחו ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully