וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ יאמר היום לנתניהו: אם לא ייושבו המחלוקות עד מחר בערב נשקול החמרה בשביתה

אמיר טייג

11.5.2003 / 12:05

בהסתדרות מאשימים את שר האוצר בסחבת במטרה להמשיך את המחלוקת מול ההסתדרות גם במהלך הגשת התוכנית הכלכלית לקריאה שנייה ושלישית בכנסת



עמיר פרץ מתכוון לתבוע מבנימין נתניהו לסיים את הדיון וליישב את המחלוקות ביניהם עד מחר בערב. השניים צפויים להיפגש היום ב-13:00 על מנת לדון בנושא הרפורמה בפנסיה. בהסתדרות מאשימים את שר האוצר בסחבת במשא ומתן במטרה להמשיך את המחלוקת מול ההסתדרות גם במהלך הגשת התוכנית הכלכלית לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. בהסתדרות מעריכים כי נתניהו נוקט מעדיף לא להגיע להסכמה מול ההסתדרות על מנת לגייס תמיכה של חברי כנסת רבים ככל הניתן בתוכניתו הכלכלית.



פרץ, יו"ר ההסתדרות, מאיים כי אם נתניהו לא ייענה לדרישתו, הוא ובכירי ההסתדרות יסיקו את המסקנות המתבקשות וישקלו צעדים מינהליים קשים. הערכות הן כי לא מן הנמנע שההסתדרות תחליט לחזור ולהשבית את המשק כולו.



בין הצדדים מתנהל בימים האחרונים משא ומתן אינטנסיווי. אתמול בשעות הלילה המאוחרות, נועדו שוב פרץ ונתניהו, לאחר שביום שישי עם כניסת השבת הופסק המשא ומתן, ללא התקדמות ניכרת. הצדדים הגיעו בימים האחרונים למיצוי המשא ומתן ובשלב בנוכחי נדרשות מכל צד הכרעות קשות.



ביום חמישי האחרון, טענו באוצר כי ההסתדרות מנסה לדחות את הפתרון בנושא הפנסיה לרגע האחרון. הערכות באוצר הן כי ההסתדרות תבקש למנוע מינוי מנהלים מורשים לקרנות הפנסיה באמצעות דחיית המשא ומתן בנושא עד לאחרי הגעה להסכמה בנושא השכר והפיטורים בסקטור הציבורי. באוצר העריכו כי בצורה זו תוכל ההסתדרות להציג את האוצר כמונע פתרון וכך ללחוץ עליו לוותר על הרפורמה בפנסיה. ייתכן כי הטקטיקה בה נוקט כעת נתניהו נועדה למנוע מצב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully