וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף חדש זורם לשוק קרנות הנאמנות: המנהלים משיקים קרנות מנייתיות

ניצן כהן

11.5.2003 / 13:02

כ-600 מ' ש' זרמו בשבוע שעבר לשוק קרנות הנאמנות מהם כ-120 מ' ש' למנייתיות; מנהלי הקרנות ממהרים לנצל את המגמה ושוקדים על השקת קרנות מנייתיות חדשות



השווקים מתעוררים, כך מסכימים כמעט כל מנהלי קרנות הנאמנות הגדולים בשוק ההון התל אביבי. הציבור זהיר, הם מוסיפים תמימי דעים, אולם כבר שבועיים לפחות ניכרת תנועה של כסף חדש שנכנס לשווקים. בשבוע של יום הזיכרון ויום העצמאות נכנסו לשוק מזומנים בכמות נכבדה - כ-600 מיליון שקל תוך כשבוע לשוק קרנות הנאמנות.



כ-20% מהכסף, כלומר כ-120 מיליון שקל, נכנסו לשוק המניות דרך הקרנות המנייתיות, בשוק קראו לזה עירוי חיובי (ביטוי מקרו כלכלי שמשמעותו הזרמה של כסף חדש-"טרי" לשווקים שמביא בעקבותיו צמיחה). רובו המכריע של הכסף עדיין הלך לכיוון הקרנות השקליות כשהנטייה היא לקרנות המתמחות באפיקים השקליים לטווח בינוני-ארוך.



מנהלי קרנות הנאמנות זיהו את התהליך והחלו לשקוד על תכניות להשקת קרנות נאמנות חדשות שיענו על צורך חדש: שילוב של השקעה במניות יחד עם השקעה באפיק השקלי. "הציבור, עושה רושם, החליט לקחת פסק זמן עם ההשקעה באפיק המט"חי ולחכות לראות אם היורו יצבור תאוצה או שהמטבע האמריקאי, החביב על עמך ישראל, נותר המטבע הדומיננטי בעולם - מה שמעניק לו פוטנציאל צמיחה שלא יאכזב" ציין מנהל השקעות באחת החברות המנהלות קרנות נאמנות. גם כאן התגלו סימני קונצנזוס בין מנהלי ההשקעות בקרנות הנאמנות הגדולות.



הראשונים שמגיבים למגמה הם חברת ניהול קרנות הנאמנות אילנות דיסקונט שבבעלות בנק דיסקונט. אילנות דיסקונט ישיקו ביום חמישי הקרוב קרן נאמנות שתישא את השם: "אילנות מעו"ף מוגנת". הקרן שהתמחתה במקור בהשקעות בתחומי הנפט והאנרגיה תשנה את מדיניות ההשקעה כך שכ-90% מנכסיה יושקעו באג"ח מדינה נושאות ריבית שאינה צמודה ויתר הנכסים יושקעו באופציות וחוזים עתידיים על מדד המעו"ף התל אביבי.







השאלה הגדולה: תחילתה של בועה או תחילתה של צמיחה אמיתית בשוק?



מנהלי הקרנות זהירים. הם אמרו כי לא ברור אם זוהי תחילתה של מגמה אמיתית אבל בטח לא התנפחות של בועה. "הציבור זהיר - ניזון הרבה מהתקשורת הכלכלית ולא כמו פעם - מפקידי הבנק. התקשורת הכלכלית בעידן האינטרנט הרבה יותר מקצועית ומעלה את כמות הכלים העומדים לרשות הלקוחות", ציין אחד ממנהלי הקרנות והוסיף כי פעם היה הציבור ניזון מפקידי הבנק שניזונו ממנהלי ההשקעות במערכת שכמובן היו בעלי אינטרסים. "היום עדיין המצב הוא שהשיווק של המערכת הבנקאית הוא המשמעותי ביותר בשוק אבל כוחו הולך ופוחת ככל שהציבור הופך להיות מתוחכם יותר", הוסיף.







התלבטות נוספת העולה ממערך השיווק של הקרנות היא מידת ההשפעה של הרפורמה במס על קרנות הנאמנות. "עיקר ההתלבטות היא בדרך ההתחשבנות עם הרשויות - נתון שעדיין לא קיבל פתרון שלם ממנהלי ההשקעות", ציין בכיר בקרנות הנאמנות והוסיף כי באופן מפתיע למדי הציבור הפנים את נושא תשלום המס על הרווחים מהשקעות, ולמרות חוסר שביעות הרצון - "מקבל את זה ומצפה מאיתנו לפצות אותו בשורת התשואות" הוסיף הבכיר.







בסיכום שבועי המשיכה המגמה של עליות השערים בבורסה יחד עם היחלשות הדולר. מדד המעו"ף עלה בסיכום שבועי ב-4.3% לאחר שפרץ את רמת 400 הנקודות ומדד ת"א 100 עלה בשיעור דומה של 4%, מדד מניות הבנקים עלה ב-5.76% ומדד ת"א 75 עלה ב-4.43%. הדולר רשם בשבוע החולף ירידה של 0.6% והיורו לעומת זאת עלה ב-2.07%.







בשבוע החולף בלטו קרנות הנאמנות בעלות החשיפה הגבוהה לשווקים (ראה טבלאות) בעוד יתר הקרנות השיגו את התשואות המדדיות. בכיר בשוק קרנות הנאמנות ציין שהקרנות שמתמחות בהשקעות בעלות חשיפה גבוהה הן קרנות טכניות ואינן מהוות הישג יוצא דופן למנהלי ההשקעות בקרנות אלה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully