וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטריקס פותחת את 2003 ברגל ימין: רווח תפעולי של 8 מיליון שקל - לעומת הפסד של 5 מיליון שקל ברבעון הקודם

גולן פרידנפלד

11.5.2003 / 13:01

רשמה הפסד נקי של 1.8 מ' ש' שנבע בעיקר מהפחתות חד פעמיות בהיקף של 5 מ' ש'; איחדה לראשונה ברבעון הרביעי את תוצאות ניו-אפליקום, סיון, ג'ון ברייס וסינטק



חברת מטריקס מקבוצת פורמולה מדווחת היום על רווח תפעולי של 8 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, לעומת הפסד תפעולי של 5 מיליון שקל ברבעון הקודם. מטריקס כוללת בדו"חותיה החל מהרבעון הרביעי של 2002 את התוצאות הכספיות של ניו-אפליקום, סיוון הדרכה, ג'ון ברייס הדרכה וסינטק. החברה רשמה הפסד נקי של 1.8 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת הפסד של 20 מיליון שקל ברבעון הקודם.



הרווח התפעולי של החברה מורכב מרווח של 7.63 מיליון שקל, שנבע מפעילות התוכנה בארץ, ומרווח של 4.1 מיליון שקל, כתוצאה משיווק והטמעת מוצרי תוכנה. מנגד, רשמה החברה הפסד של 2.1 מיליון שקל כתוצאה מפעילות התוכנה בחו"ל, הפסד של 1.3 מיליון שקל מפעילות הדרכת המחשבים, והפסד של 203 אלף שקל כתוצאה משיווק מחשבים וציוד נלווה.



יוצא איפוא כי מטריקס לבדה וללא החברות שנרכשו על ידה, סיימה את הרבעון הראשון עם רווח תפעולי של 7.1 מיליון שקל, לעומת רווח של 6.7 מיליון שקל ברבעון הרביעי. ניו אפליקום סיימה את הרבעון עם רווח תפעולי של 3.5 מיליון שקל, ומנגד סינטק רשמה הפסד של 1.2 מיליון שקל ברבעון הראשון, ואילו סיון, הכוללת גם את תוצאות ג'ון ברייס, סיימה את הרבעון עם הפסד תפעולי של 1.3 מיליון שקל.



מחזור הפעילות של מטריקס, המעסיקה כ-1,800 עובדים, הסתכם ברבעון הראשון ב-205.6 מיליון שקל, בדומה למחזור הפעילות שלה ברבעון הרביעי של השנה. למרות שהחברה לא רשמה שינוי בהיקף הכנסותיה ברבעון הראשון, היא שיפרה בצורה משמעותית את שיעור הרווח הגולמי שלה שהסתכם ברבעון הראשון ב-22.4% לעומת 17.4% ברבעון הרביעי.



איחוד החברות הבנות תחת חברה אחת הביא גם לחיסכון בהוצאותיה של החברה. הוצאות המכירה והשיווק קטנו בכ-6% לעומת הרבעון הקודם והסתכמו ברבעון הראשון ב-10.4 מיליון שקל, ואילו הוצאות ההנהלה והכלליות של מטריקס הסתכמו ברבעון ב-26.6 מיליון שקל, ומשקפים ירידה של 3% לעומת הרבעון הקודם. הוצאות המימון של מטריקס הסתכמו ברבעון הראשון בכ-1.8 מיליון שקל -קיטון של 10% לעומת הרבעון הקודם. בחברה צינו כי הקיטון בהוצאות החברה מיוחס לפעולות התייעלות שנקטה בפעילות חטיבת ההדרכה, הכוללת את סיון וג'ון ברייס הדרכה, וכן התייעלות בפעילות החומרה המרוכזת בחברת סינטק. כך, הסתכם הרווח של מטריקס לאחר הוצאות מימון בכ-6.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 7 מיליון שקל ברבעון הקודם לאחר הוצאות מימון.



שורת הרווח הנקי של החברה נפגעה קשות כתוצאה מהפחתות שביצעה החברה ברבעון הראשון בהיקף של 5 מיליון שקל. הפחתות אלו נכללות בסעיף ההוצאות האחרות, ששחק כאמור את הרווח הנקי של החברה.



למטריקס מזומנים ושוי מזומנים בהיקף של כ-120 מיליון שקל, ומנגד לחברה אשראים מבנקים לזמן קצר בהיקף של 94.6 מיליון שקל ואשראי לזמן ארוך בהיקף של 45.2 מיליון שקל. בנוסף, לחברה חוב כלפי בעלי איגרות החוב שלה בהיקף של 89.5 מיליון שקל, המסווגים כהתחיבויות לזמן ארוך. הונה העצמי של החברה הסתכם ברבעון הראשון ב-96.5 מיליון שקל, והוא מהווה כ-14.8% מסך המאזן.



תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון בכ-19 אלף שקל בלבד לעומת גירעון של 992 אלף שקל ברבעון המקביל. בחברה ציינו כי התזרים החלש נובע כמו ברבעון המקביל כתוצאה מעיכובים באישורי תקציבים של הלקוחות בתחום המגזר הממשלתי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully