וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמו ההליכים המשפטיים בפרשת בנק צפון אמריקה: הבוקר נדחה ערעורם של הדירקטורים גדליה בוכבינדר וארווין זוסמן

אמיר הלמר

11.5.2003 / 14:17

שאר הדירקטורים הגיעו להסכמי פשרה עם המדינה; בעקבות תחילת הערעור, בוכבינדר חייב למדינה כ-492 מיליון שקל וזוסמן כ-514 מיליון שקל



בית המשפט העליון דחה את הערעורים של גדליה בוכבינדר וארווין זוסמן, דירקטורים לשעבר בבנק צפון אמריקה, על חיובם לפצות את מדינת ישראל על התרשלותם בתפקידם. במסגרת התביעה שהוגשה על ידי מפרק הבנק בשנת 1989, חייב בית המשפט המחוזי את בוכבינדר וזוסמן לשלם למדינה כ-492 מיליון שקל וזוסמן חויב לשלם כ-514 מיליון שקל.



התביעה כנגד 11 הדירקטורים של הבנק הוגשה במקור על סכום של כ-150 מיליון דולר באמצעות עורך דין יוסי שגב ב-1989, כאשר שגב הגיע עם מרבית הדירקטורים להסדרי פשרה עם המדינה ואלה שילמו חלק מהחוב.



במסגרת פסק הדין שניתן היום עלח ידי נשיא בית המשפט העליון אהרון ברק, קובע ברק כי השניים התרשלו בביצוע תפקידם כדירקטורים בין השאר בכך שלא פיקחו על פעולות הנהלת החברה ולא השתתפו בישיבות הדירקטוריון, כמו כן לא היו מודעים למצבו הפיננסי של הבנק. בכך חרגו מהתנהלות של דירקטור סביר.



אהרן ברק, שלמה לוין וטובה שטרסברג-כהן הטילו על השניים הוצאות משפט בסכום יוצא דופן - 300 אלף שקל.



לאחר פסק הדין אמר היום הקונס הרשמי, עו"ד שלמה שחר - המשמש גם כמפרק הבנק למסחר, כי ככל הנראה תוגש תביעה גם כנגד הדירקטורים שכיהנו בבנק למסחר בגין התרשלותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully