וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הנפט המערביות מנסות לחסום גישה של חברת נפט סינית לפרויקט גדול

סוכנויות הידיעות

11.5.2003 / 14:25

המהלך של השותפות בפרויקט צפון הים הכספי - בהן Shell, אקסון-מוביל, Eni וטוטאל - עלול לפגוע בסיכויהן להשתלב בשוק הנפט הסיני, העריכו אנליסטים



חברות הנפט המערביות השותפות בפרויקט נפט וגז מהגדולים בעולם החליטו בסוף השבוע לחסום את גישת שתי חברות נפט סיניות לפרויקט.



בפגישה לילית שערכו ראשי חברות נפט השותפות לפרויקט צפון הים הכספי הוחלט למנוע מחברת הנפט הסינית CNOOC לרכוש את הנתח של בריטיש גז (BG) בפרויקט.



Shell, אשר הובילה את ההחלטה לחסום את העסקה בשווי 615 מיליון דולר, זכתה לתמיכת ארבע שותפות נוספות בפרויקט צפון הים הכספי, בהן Eni, טוטאל, אקסון מוביל , קונוקו-פיליפס ואינפקס.



בעקבות ההחלטה שצפויה להתפרסם באופן רשמי היום, העריכו אנליסטים כי Shell ושותפותיה צפויות למנוע גם את מכירת הנתח של BG בפרויקט - המסתכם ב-16.67% - לחברת הנפט הסינית סינופק.



מוקדם יותר החודש פנו ראשי סינופק ו-CNOOC, חברות הנפט השנייה והשלישית בגודלן בסין הנמצאות שתיהן בשליטת ממשלת סין, למנהלי Shell בבקשה שהללו ימנעו מחסימת העסקה. ההערכות במגזר הן כי סירוב חברות הנפט המערביות להיענות לבקשה הסינית עשוי לפגוע בסיכויים שלהן להשתלב בעתיד בשוק הנפט הסיני.



לשותפות בפרויקט צפון הים הכספי יש זכות ראשונה לרכישת הנתח של שותפות אחרות במקרה שהן מחליטות למכור את החזקותיהן. לפיכך סגירת העסקה של מכירת הנתח של BG - השותפה גם במיזמי חיפוש גז בישראל - בפרויקט היתה מותנת בכך שאף אחת מהשותפות האחרות לא תרכוש את הנתח תמורת 615 מיליון דולר.



חברת Eni ניהלה משא ומתן לרכישת הנתח של BG, אולם נראה כי כל החברות השותפות מעונינות לשמור על כוחן היחסי בפרויקט, ולכן מעדיפות לחלוק ביניהן את חלקה של BG.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully