וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוף החודש ישוחררו מחסימה מניות המזרחי שהונפקו לעובדי הבנק

אילן מוסנאים

11.5.2003 / 14:37

המניות מהוות 3% מהון המניות של הבנק ונסחרות בכ-90% מעל המחיר בו הונפקו לעובדים ב-1998; באילנות בטוחה מורידים את ההמלצה לבנק ל"נייטרלי" עד לשחרור

בסוף חודש מאי 2003 אמורות להשתחרר מחסימה מניות של בנק המזרחי בהיקף של כ-85 מיליון שקל, שמוחזקות על ידי עובדי הבנק. מדובר במניות שהונפקו לעובדי הבנק במהלך שנת 1998, אז רכשו עובדי המזרחי כ-19.9 מיליון מניות של הבנק (כ-9% מהון המניות של המזרחי).

על פי תנאי ההנפקה, המניות ניתנות למכירה בשלושה תאריכים שונים על פני תקופה של שלוש שנים. החלק הראשון השתחרר במאי 2001, החלק השני השתחרר במאי 2002 והחלק השלישי ישתחרר בסוף החודש. בדומה לאופן שבו נהג בנק הפועלים לפני מספר חודשים, גם המזרחי צפוי להעמיד לרשות עובדיו הלוואות בכדי שימשיכו להחזיק במניות.

העובדים רכשו את המניות במחיר של כ-6.5 שקלים, לעומת מחיר של כ-12.2 שקלים בה פתחה המניה את המסחר היום. עם זאת, יש לציין כי הרווח של העובדים אינו בגובה ההפרש (כ-90%), שכן רובם לקחו הלוואות צמודות לצורך רכישת המניות.

האנליסט אלון גלזר מבית ההשקעות אילנות בטוחה סבור כי שחרור המניות מהחסימה עשוי להביא ללחץ על מניית הבנק בתקופה הקרובה ולכן הוא מפחית לה את המניה מ"קניה" ל"נייטארלי". הוא מציין כי גם אלמלא שחרור המניות מהחסימה לעיל, הוא היה מפחית את ההמלצה למניית המזרחי ל"תשואת יתר", עקב הירידה בפער בין שווי הבנק לערכו הכלכלי. באילנות בטוחה מעריכים כי המזרחי נסחר בשיעור דיסקאונט של 16% ביחס לערכו הכלכלי, שהנו נמוך ביחס לדיסקאונט בו נסחרים לאומי והפועלים.

בנוסף הוא מעריך כי בשנה הקרובה צפויים הבנק, למרות שהנו בעל תיק האשראי הטוב במערכת, וכן בנק טפחות לדווח על גידול בהיקף ההפרשות לחובות מסופקים שלהם לרמה של כ-0.7%-0.8% מתיק האשראי. גלזר מעריך כי טפחות עשוי לסבול ב-2003 מירידה חדה ברווחיו, על רקע המיתון העמוק במשק והפגיעה הקשה בענף הנדל"ן, שעלולים להביא להחמרה משמעותית בהיקף הפיגורים, עליה בהפרשות לקבלנים, לירידה בהיקף הביצועים החדשים וכן לירידה במחירי הנדל"ן.

גלזר מציין כי העובדה שמניית המזרחי נחשבת למניה דפנסיבית עשויה לפגוע במניה בימים אלו של אופטימיות בשוק והיא צפויה להניב תשואות נמוכות ביחס למניות הבנקים האחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully