וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר הנושים בפויכטונגר השקעות: ישולמו 8.8מיליון שקל לנושי החברה; תיוותר עם חוב של 124 מיליון שקל לבנק לאומי

גולן פרידנפלד

11.5.2003 / 16:14

לאומי ינסה למכור השליטה בחברה ולמקסם התמורה בגינה; הנאמן ימשיך לנהל החברה בשלב זה; מוכרי השליטה ביסקל ישלשלו לכיסם 7.5 מ' ש' מתוך חוב של 24 מ' ש'



נאמן פויכטונגר השקעות, ד"ר שלמה נס, הגיש ביום חמישי האחרון את הסדר הנושים המוצע על ידו לחברה. מהסדר הנושים עולה כי חובותיה של החברה מסתכמים בכ-142 מיליון שקל, מתוכם חוב של 124 מיליון שקל לבנק לאומי. עיקר החוב לבנק לאומי נוצר עם השתלטותה של קבוצת פלד גבעוני על החברה ונטילת הלוואות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים לשם רכישת מניות פורמולה, כנגד שיעבדה פלד גבעוני את נכסיה של חברת פויכטונגר השקעות.



הרעיון המנחה את הסדר הנושים הנוכחי מאפשר לבנק לאומי להיוותר הנושה היחידי בחברה תמורת השקעה נוספת של 8.5 מיליון שקל. מרבית הכספים שיושקעו על ידי בנק לאומי בחברה ייועדו לתשלום כספים המגיעים לבעלי השליטה לשעבר בחברת יסקל. שמעון לסר, שמואל שיפר, אמנון כסלו, נתי פריד, אהוד כסלו ואורית כסלו מכרו את אחזקותיהם בחברה לקבוצת פלד גבעוני, כאשר בתשלומי החוב כלפיהם היתה אמורה לשאת פויכטונגר השקעות. לקבוצת המוכרים הועמדו ערבויות בנקאיות בהיקף של 24 מיליון שקל, מתוכן ביקשו המוכרים לפרוע 12 מיליון שקל.



בעקבות קריסת קבוצת פלד גבעוני והשערוריות שהתגלו בקבוצה, סירב בנק לאומי לפרוע את הערבויות הבנקאיות הללו, והצדדים החלו להתדיין בנושא זה בבית המשפט. בסופו של דבר, הגיעו מוכרי מניות יסקל ובנק לאומי לפשרה, לפיה יוותרו המוכרים על תביעות כספים כנגד החברה בהיקף של 25.5 מיליון שקל, ומנגד יקבלו לידם תשלום של 7.5 מיליון שקל מבנק לאומי כנגד מכירת מניותיהם ביסקל.



בנוסף, תשלם פויכטונגר השקעות את שכר טרחת עורכי הדין של בעלי השליטה לשעבר ביסקל בהיקף של 500 אלף שקל. הכנסה נוספת שירשמו בעלי השליטה לשעבר ביסקל תלויה במס הכנסה. פויכטונגר השקעות הגישה למס הכנסה בקשה להחזרי כספים שלהערכתה מגיעים לה ומוכרי מניות יסקל יהיו זכאים לתשלום מקסימלי של עד 100 אלף שקל מתשלומים אלו - אם יתקבלו.



על פי ההסדר המוצע, יזכו הנושים בדין קדימה לתשלום מלוא החוב כלפיהם בהיקף של 80 אלף שקל ותשלום בהיקף של 141.7 אלף שקל לעובדי החברה. בנוסף על כל אלו, תשלם פויכטונגר השקעות 10% מסכום הנשייה לנושים הבלתי המובטחים - סכום שיסתכם ב-573.4 אלף שקל.



על פי הסדר הנושים המוצע על ידי הנאמן, תנוהל החברה על ידו במשך כ-18 חודשים, שבמהלכם ינסה למכור את החברה. נכסיה של פויכטונגר השקעות כוללים נכסי נדל"ן בפ"ת שהוערכו על ידי שמאי בכ-17 מיליון דולר, 14% מהון המניות של פויכטונגר תעשיות המשועבדות לבנק לאומי ו-25% מהון המניות של חברת יסקל המחזיקה בכ-7.5% מהון המניות של חברת פורמולה ונמצאת גם היא בהליך של הסדר נושים. נכס נוסף של החברה הוא חוב בהיקף של 29 מיליון שקל. חוב זה נוצר כתוצאה מרכישת מניות יסקל על ידי חן וקבלת אופציית מכר כנגדן מפויכטונגר השקעות. חן שיעבד את מניות יסקל שרכש לבנק לאומי ואילו בנק לאומי מצדו העביר הסכום של 29 מיליון שקל שהועמדו על ידי פויכטונגר השקעות לחן.



נאמן החברה, שדרש מבית המשפט צו עיקול על נכסיו של חן, מפרסם בהסדר הנושים כי הדיון מול מאיר חן עבר להליך של גישור שינוהל על ידי עורך הדין ד"ר ליפא מאיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully