וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמחצית מהמומחים בתחום משאבי אנוש גורסים כי התנהגות אתית במגזר העסקי אינה זוכה לגמול

סוכנויות הידיעות

11.5.2003 / 16:51

כרבע מהם דיווחו כי הם נתונים ללחץ "לעגל פינות" - כמעט פי שניים מהאחוז לפני כשש שנים



49% מהמומחים בתחום של משאבי אנוש גורסים כי התנהגות אתית אינה זוכה לגמול, וכי דווקא עובדים ש"מעגלים פינות" זוכים לקידום. כך עולה מסקר חדש שערכו המרכז למשאבים אתיים (ERC) ואגודה לניהול משאבי אנוש (SHRM).



נתון נוסף - חמור אף יותר - העולה מהסקר, הוא כי 24% מהמומחים בענף נתונים ללחץ לחרוג מכללי ההתנהגות האתיים במשך כל הזמן, לעיתים קרובות או מעת לעת. זאת לעומת 13% בלבד שדיווחו על כך בשנת 1997.



עם זאת, החוקרים סיפקו הסבר נוסף לגידול החד במספר המדווחים על לחץ לחרוג מכללי ההתנהגות האתיים. לטענתם נרשמה עלייה משמעותית במודעות לצורך בהתנהגות אתית, על רקע שפע השערוריות שנגרמו כתוצאה מהתנהלות לא אתית של בכירים במגזר העסקי בשנים האחרונות.



החשיפה המוגברת לפרשות אלה באמצעי התקשורת גרמה למספר רב יותר של אנשים לדווח על התנהגות לא אתית בה הם נתקלים.



מומחים בתחום של משאבי אנוש נדרשים לא פעם לטפל בתלונות מצד עובדים ומעסיקים, והם אלה שממונים על יישום סקרים של מקצועיות עובדים, העלאות שכר, פיטורים וגיוס עובדים חדשים.



הגורמים העיקריים ללחץ "לעגל פינות" שציינו המשתתפים בסקר הם לחצים מצד הממונים, יעדים עסקיים ופיננסים קשים מדי, הרצון לסייע לארגון לשרוד, לוחות זמנים והרצון להיות שחקן בצוות.



צורות ההתנהגות הלא-אתיות הנפוצות ביותר לדעת המשתתפים בסקר הן: דיווח כוזב על שעות עבודה; שקרים לממונים; שקרים לעובדים, לספקים, ללקוחות או לציבור; שימוש לא ראוי בנכסים של הארגון; וזיוף רשומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully