וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בין הדין הארצי לעבודה: חקיקה שמטרתה החלפת מקום המו"מ הינה תהליך מסוכן ביחסי עבודה

עינב בן יהודה

11.5.2003 / 16:57

סטיב אדלר: "בתוכנית כלכלית אמיתית על הצדדים להגיע לפשרה ביניהם. השאלה הנשאלת לאור מה שקורה במשק היא - האם יש לשני הצדדים רצון בכלל להגיע לפשרה"



נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, התריע היום חקיקה שמטרתה החלפת מקום המו"מ הינה תהליך מסוכן ביחסי עבודה. לדבריו, הגישה של בתי הדין לעבודה כיום היא שיש לסיים את הסכסוך באמצעות משא ומתן ולהגיע לבית הדין רק בלית ברירה. אדלר הוסיף כי "אם יגיעו נציגי האוצר והסתדרות לבית הדין לעבודה נסגור אותם בחדר אחד עד שייצא עשן לבן". את הדברים אמר אדלר בכנס המדיניות הכלכלית החדשה - האם תום עידן יחסי העבודה הקיבוציים במשק - שנערך בקריה האקדמית קרית אונו, בשיתוף האגודה הישראלית לחקר יחסי העבודה.



עוד הוסיף אדלר כי אין ספק שיש צורך בתוכנית כלכלית שתביא לצמיחה, וחובה להתגבר על הגירעון בקרנות הפנסיה, אבל בתוכנית כלכלית אמיתית על הצדדים להגיע לפשרה ביניהם. השאלה הנשאלת לאור מה שקורה במשק היא - האם יש לשני הצדדים רצון בכלל להגיע לפשרה.



את הכנס הנחה ד"ר עוזר כרמי מומחה ליחסי עבודה מהפקולטה למינהל עסקים בקריה האקדמית קרית אונו ויו"ר האגודה לחקר יחסי עבודה, שאמר כי למדינה כלים להפעיל בפתרון סכסוכים ביחסי עבודה אלא שהיא לא עושה זאת.



ד"ר כרמי קרא להסתדרות ולאוצר ללמוד ממודלים של יחסי עבודה הנהוגים בצפון ובמערב אירופה המתנהלים בצורה רציונלית יותר, כמו הבטחה של שירותים מינימלים בזמן שביתה, מניעת תגובה שאינה פרופורצינלית לסיבת הסכסוך, שמירה על יחס בין העילה לשביתה וגודל הסכסוך.



יאיר רוטלוי, נציג התאחדות התעשיינים שהשתתף בכנס, אמר שלמעסיקים יש אנטרס לשמור על חוזי העבודה הקיבוציים משום שהניסיון מראה שגם במקומות שיש בהם הסכמי עבודה הגיעו הצדדים להבנה ביניהם.



בכנס היו אמורים להשתתף יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ והשר מאיר שיטרית, שביטלו השתתפותם בשל המשבר במו"מ בין ההסתדרות לאוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully