וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של ארה"ב: "שער נמוך של הדולר מסייע ליצואנים"

סוכנויות הידיעות

11.5.2003 / 17:03

ג'ון סנואו אמר הדברים לרשת הטלוויזיה ABC; בראיון לרשת "פוקס" אמר כי ארה"ב ממשיכה להיות מחויבת לדולר חזק



שר האוצר של ארה"ב, ג'ון סנואו, אמר היום כי שערו הנמוך של הדולר האמריקאי עשוי לסייע ליצואנים בארה"ב.



"כאשר שער הדולר נמוך יותר, הדבר מסייע ליצוא, ואני חושב שהיצוא מתחזק כתוצאה מכך", אמר סנואו במסגרת תוכנית החדשות "השבוע" של רשת הטלוויזיה ABC, אחרי שנשאל האם הדולר האמריקאי נמצא ברמה שעשויה לספק דחיפה משמעותית קדימה ליצוא מארה"ב.



בראיון אחר לתוכנית "פוקס ניוז סאנדיי" של רשת הטלוויזיה פוקס אמר סנואו כי ארה"ב ממשיכה להיות מחויבת למדיניות הדולר החזק וכי לתוכנית בוש להורדת מסים יש תפקיד מפתח בכך. "אנו מאמינים בדולר חזק", אמר שר האוצר האמריקאי אשר הוסיף כי שער דולר ייקבע בשווקים.



לדעת פרשן TheStreet, אהרון ל. טאסק, מדיניות הדולר החזק אמנם שירתה היטב את ארה"ב במחצית השנייה של שנות התשעים, אולם כיום היא אינה המדיניות המועדפת על ממשל בוש, אשר מעדיף דולר חלש יותר שיסייע ליצואנים. עם זאת, הממשל אינו יכול לנטוש רשמית את מדיניות הדולר החזק מבלי להסתכן בבריחה המונית מהמטבע האמריקאי, אם לא בקריסה של ממש בשערו.



בראיון לרשת ABC אמר סנואו עוד כי כלכלת ארה"ב נמצאת במסלול של התאוששות, אך היא אינה חסונה ונמרצת כפי שהיתה צריכה להיות. שיעור צמיחת התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב צריך להיות כפול מהשיעור של 1.6% השנתי שנרשם ברבעון הראשון כדי להבטיח תעסוקה מלאה, הוסיף סנואו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully