וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בלו צ'יפ: תחזית הצמיחה השנתית של ארה"ב הוקטנה ל-2.3%; סיכון להאטה במחצית השנייה

דפנה מאור

11.5.2003 / 9:12

הבנק הפדרלי הזהיר מפני סכנת דפלציה - איתות לכך שאינו מתכוון להעלות את הריבית; תחזית הצמיחה לרבעון הנוכחי הוקטנה



כלכלנים בכירים הורידו את תחזיות הצמיחה שלהם לכלכלת ארה"ב לשנה הנוכחית, בעקבות שלל נתונים כלכליים מאכזבים. בסקר בלו צ'יפ אינדיקייטורס שנערך בשבוע שעבר עלה כי הצמיחה הצפויה השנה תהיה 2.3%, לעומת תחזיות קודמות לצמיחה של 2.4%. בניגוד להערכות קודמות חוששים הכלכלנים מפני סיכון להאטה במחצית השנייה של השנה.



53 חברי פאנל בלו צ'יפ הורידו השנה בהדרגה את התחזיות השנתיות בשל החולשה במגזר הפרטי. בסקר שנערך במאי הורידו את תחזית הצמיחה לכל אחד מהרבעונים של השנה. תחזית הצמיחה לרבעון השני הורדה ב-0.1% ל-2.1%; התחזיות לרבעונים הבאים קוצצו ל-3.5% ו-3.7%. הורדת התחזיות משקפת ירידה בציפיות לצמיחה בצריכה הפרטית, בהשקעות ההון ובתפוקה התעשייתית, נאמר בתוצאות הסקר.



במהלך אפריל נרשמה ירידה חדה מהצפוי בפעילות במגזר הייצור ועלייה בשיעור האבטלה באפריל לרמה של 6%, שהיתה גבוהה מהצפוי. הנסיגה בשוק העבודה היא אחד הגורמים המדאיגים ביותר עבור המשק האמריקאי, שצמח בקצב איטי מהצפוי ברבעון הראשון. הצמיחה בתוצר האמריקאי הסתכמה ב-1.6% ברבעון הראשון, בעקבות המלחמה בעיראק וחורף קר במיוחד. בנוסף, נרשמה צמיחה איטית מהצפוי ברבעון הראשון, של 1.6%.



תחזית קרן המטבע הבינ"ל פסימית יותר מתחזית בלו צ'יפ, וצופה צמיחה של 2.2% עבור כלכלת ארה"ב השנה. למרות החולשה בכלכלת ארה"ב בחר הבנק הפדרלי להותיר את הריבית ללא שינוי בפגישתו בשבוע שעבר. אולם הבנק הזהיר מסכנת דפלציה - רמיזה לכך שאינו מתכנן להעלות את הריבית בעתיד הנראה לעין.



ההאטה בארה"ב מתגמדת לעומת זו הנראית באירופה. בחודש שעבר הורידה הנציבות האירופית את תחזית הצמיחה של 12 מדינות גוש היורו, ל-1% בלבד בשנת 2003, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.8%. הנציבות העריכה כי גם שיעור צמיחה זה אינו ודאי לנוכח החששות מפני התמשכות המלחמה בעיראק. שר האוצר של בריטניה צפוי להוריד את תחזיות הצמיחה של כלכלת הממלכה המאוחדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully