וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AOL וברטלסמן מנהלות מגעים למיזוג עסקי המוסיקה שלהן

יהודה שויצר

12.5.2003 / 9:07

בין הנושאים המרכזיים שנותרו במחלוקת - שוויין של כל אחת מהחטיבות ומי ינהל את המיזם המשותף



ענקית המדיה AOL טיים וורנר וחברת המדיה הגרמנית ברטלסמן מנהלות שיחות למיזוג חטיבות המוסיקה שלהן. מדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", עולה כי החברות מעונינות למזג חטיבות אלה בכדי לנסות ולכרסם בהגמוניה שיש לוויוונדי יוניברסל בתחום זה.



מציטוט גורמים המקורבים למגעים, מדגיש הג'ורנל כי אי הוודאות לגבי תוצאות השיחות עדיין גבוהה, אך החברות מתייחסות למגעים אלה ברצינות רבה תוך עירוב אישים בדרג הגבוה ביותר בשתי החברות בשיחות.



בין הנושאים המרכזיים שנותרו במחלוקת - שוויין של כל אחת מהחטיבות וכמובן, מי ינהל את המיזם המשותף.



נושא זה של מיזוג בין חטיבות המוסיקה של החברות היה מושא לספקולציות רבות בחודש האחרון על רקע מגעים שניהלה חברת המחשבים אפל עם ויוונדי על רכישת ויוונדי מיוזיק - שנכשלו, ועל רקע שיחות שניהלה חברת EMI עם AOL מיוזיק ועם ברטלסמן BMG על מיזוג עסקי המוסיקה שלהן. המגעים הללו הופסקו לאחר שהרגולטורים האירופיים הבהירו שלא יסכימו למיזוג בקרב חברות ה-Big Five של תעשיית המוסיקה.



אפשר שהמכשולים הרגולוטוריים העומדים בפני עסקת מיזוג בין AOL לברטלסמן הוקלו לאחר שהשפל בשוק המוסיקה הביא לנפילה במכירות התקליטורים בשנה שעברה, ועשוי לסייע לחברות לשכנע את הרשויות בצורך במיזוג.



לברטלסמן, המוחזקת בידיים פרטיות, חובות בגובה למעלה מ-3.2 מיליארד דולר לאחר שרכשה את חברת המוסיקה האמריקאית העצמאית זומבה תמורת כ-2.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully