וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט השקעות מוכרת את החזקותיה בדי.בי.אי.סי אינטרנשיונל למשפחת קפלן ב-30 מיליון שקל

אלי דניאל

12.5.2003 / 10:03

העסקה עתידה להניב לחברת ההשקעות רווח של כ-14 מ' ש' שייכלל בדו"חות הרבעון הראשון; די.בי.אי.סי מחזיקה, בין היתר, ביצרנית הגדרות והרשתות יהודה רשתות פלדה



חברת דיסקונט השקעות , הנמנית על קבוצת אי.די.בי אחזקות , הודיעה היום על התקשרותה בהסכם למכירת כל זכויותיה - 50% בהון ובהצבעה - בחברת די.בי.אי.סי אינטרנשיונל בתמורה ל-30 מיליון שקל. התמורה, הכוללת גם החזר של הלוואת בעלים, תשולם בחלקה עם ביצוע העסקה כאשר היתרה תשולם לשיעורין במשך תקופה של שלוש שנים.



די..בי.אי.סי אינטרנשיונל היא חברת אחזקות פרטית ובין החזקותיה ניתן למצוא את ההחזקה בהון המניות של חברת יהודה רשתות פלדה בע"מ, העוסקת, בין היתר, בייצור רשתות ובייצור והתקנת גדרות.



ההשקעה במניות די.בי.אי.סי רשומה בספרי דיסקונט השקעות לפי עלות מתואמת של כ-14 מיליון שקל, ומכיוון שדיסקונט השקעות העמידה בעבר הלוואת בעלים לדי.בי.אי.סי, הרי שהיא עתידה לרשום רווח של כ-14 מיליון שקל בגין העסקה שתושלם מחרתיים. הרווח האמור ייכלל בדו"חות החברה לרבעון הראשון של 2003.



מי שרכשו את החזקותיה של דיסקונט השקעות בדי.בי.אי.סי הן שתי החברות Cape Gate Holdings ו-Miriam, אשר החזיקו ביתרת מניותיה של חברה זו. שתי חברות הללו הן חברות אחזקה זרות המחזיקות במשותף ב-80% מהון המניות של חברת ברזלן בע"מ - חברה אשר עיקר פעילותה הוא בייצור חוטי פלדה מגולוונים (מצופים, מעובדים). בעלי השליטה בשתי החברות הזרות הם בני משפחת קפלן הדרום אפריקאים, ובראשם מנדל קפלן.



יצוין כי כבר לפני כחצי שנה אישר הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, את עסקת המיזוג בין די.בי.אי.סי לבין הרוכשות. הממונה אישר את המיזוג לאחר שנועץ בוועדה לפטורים ולמיזוגים, ולאחר שבדיקת המחלקה הכלכלית ברשות ההגבלים העסקיים העלתה כי המיזוג הוא בעל היבטים אנכיים בתחום החוטים המגולוונים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully