וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל בן שלוש: "לתת להסתדרות לנהל את קרנות הפנסיה זה כמו לתת לחתול לשמור על השמנת"

אמיר טייג

12.5.2003 / 11:42

הממונה על שוק ההון באוצר: "קרנות הפנסיה הן כלי כלכלי רב עוצמה בו ההסתדרות עושה שימוש שאינו לטובת כלל העמיתים ומתוך ניהול המאופין בניגוד עניינים"



"לתת להסתדרות לנהל את קרנות הפנסיה זה כמו לתת לחתול לשמור על השמנת", כך אומר היום הממונה על שוק ההון והביטוח באוצר, אייל בן שלוש, בכנס "גלובס" לביטוח ופנסיה. בן שלוש, הקורא למינוי מנהלים מורשים מטעם האוצר לניהול קרנות הפנסיה הגרעוניות, מציין כי קרנות הפנסיה הן כלי כלכלי רב עוצמה בו ההסתדרות עושה שימוש שאינו לטובת כלל העמיתים ומתוך ניהול המאופין בניגוד עניינים. בן שלוש מאמין כי תוך שבועיים האוצר יוכל להוביל את ענף הפנסיה לדרך חדשה במהלכה יובטחו לעמיתי הקרנות תשלומים עתידיים.



"הוויכוח על גובה הגרעונות של קרנות הפנסיה אינו הבעיה במרכזית, הבעיה היא הניהול הכושל של הקרנות וחוסר האחריות של ההסתדרות", אומר בן שלוש ומציין כי בעיית הניהול נובעת בין השאר מתפישת עולמם של מנהלי ההסתדרות לפיה המדינה תכסה אחר הגרעונות ואחר טעויות הניהול שלהם. "אני מטיל ספק כי למנהלים ודירקטורים של קרנות הפנסיה יש את הידע המקצועי לנהל קרנות פנסיה", אומר בן שלוש ומאשים את ההסדרות כי אינה מתכוונת כלל לשנות דרכיה לכיוון ניהול תקין.



עוד מציין בן שלוש כי "כממונה על שוק ההון והביטוח, מחובתי להתריע על חדלות הפירעון של קרנות הפנסיה. לדעתי יש להתמודד עם בעיה זו היום ולא לדחותה לפתרון על ידי הדורות הבאים".



בן שלוש מסביר כי להערכתו "קיים ניגוד עניינים מובנה בניהול ההסתדרות את קרנות הפנסיה ומול פעילותה כנציגת עובדים". בן שלוש מציין כי בדירקטוריונים של קרנות הפנסיה ובוועדות ההשקעה מכהנים נציגים של ועדי עובדים חזקים אשר דואגים בעיקר לעמיתים בקרן אותם הם מייצגים אך לא דואגים לכלל עמיתי הקרן. בן שלוש מזהיר כי ניגוד עניינים זה פוגע בכלל עמיתי הקרנות, ומפנה את הדירקטורים בקרנות ללמוד את פסק הדין של בג"צ בנושא בנק צפון אמריקה בו פסק לאחריות דירקטורים לפשיטת רגל של הבנק.



"קרנות הפנסיה זהו המעוז הכלכלי האחרון בו שולטת ההסתדרות. בעבר נכשלה ההסתדרות לנהל גופים כלכליים והסתמכה על המדינה שתכסה את ההפסדים. מהות המאבק של האוצר היום היא למען מינוי מנהלים מורשים לקרנות הפנסיה - יש לסתום את החורים מהם נוזלים הכספים מחוץ לקרנות. קודם נשנה את מבנה הניהול ואז נדאג להבטיח את ההתחייבויות של הקרנות לעמיתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully