וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולדן וורטקס ישראל הצטרפו לסבב הגיוס של קוגניטנס

צורי דאר

12.5.2003 / 12:03

והגדילו אותו ל-7.25 מיליון דולר; בחלקו הראשון של הסבב, שהושלם במארס, גייסה החברה כ-5 מיליון דולר; לחברה הזמנות בהיקף של 2 מיליון דולר

קרנות ההון סיכון וולדן ישראל וקרן ההון סיכון ורטקס ישראל הצטרפו לסבב גיוס ההון של חברת קוגניטס (CogniTens), שחלקו הראשון הושלם במארס 2003 בהיקף של כ-5 מיליון דולר, והגדילו אותו להיקף של 7.25 מיליון דולר. החברה מסרה כי סבב הגיוס בוצע בעקבות הצלחת החברה בשילוב מוצריה בתעשיית הרכב בשלושת הרבעונים האחרונים.

קרן ההון סיכון דוקור הובילה את חלקו הראשון של סבב גיוס ההון, בו השתתפו גם רוב המשקיעים הקיימים - יוזמה, אתגר, אינפיניטי, פיטנגו וכלל. פנטין קפיטל שימשה כיועץ פרטי לחברה בהגדלת הסיבוב.

קוגניטנס, שנוסדה בשנת 1995 על ידי ד"ר אמנון שעשוע, מפתחת ומייצרת מערכות ראיה ומדידה תלת מימדיות לצורך בקרת איכות בתעשיית הרכב והתעופה. המערכות מאפשרות איסוף מדויק ומלא של מידע המוצג בתמונה תלת ממדית, ומבצעות ניתוח מיידי של המידע, על מנת למצוא סטיות מהמפרט המקורי ופגמים בכלים ובחלקים.

לחברה שני קווי מוצרים עיקריים: Optigo200 - מערכת המודדת חלקים ללא מגע מחוץ לרצפת הייצור ויוצרת מידע דיגיטלי תלת מימדי; ו-Optical- מערכת למדידה אוטומטית המשולבת בתוך קווי ייצור וערוכה לעובד בסביבה "אלימה" המאפיינת את קווי הייצור של התעשייה הכבדה. המידע המופק מהמערכות משווה בזמן אמיתי לתכנון המקורי של הפריט המיוצר ומציג את הסטיות מהמקור באמצעות תמונה תלת מימדית.

קובי רוזנטל, נשיא ומנכ"ל קוגניטנס, אמר בעבר כי הגיוס, שהחל בתחילת 2002, נעשה על פי שווי חברה הנמוך מהשווי לפיו נעשה הגיוס הקודם ב-1999 - במהלכו גויסו 10 מיליון דולר לפי שווי של כ-25 מיליון דולר אחרי הכסף.

בין לקוחות החברה נמנות חברות ייצור רכב ותעופה מהמובילות בעולם, כגון BWM, בואינג, דיהטסו, פורד, GM, מזדה, מיצובישי, סוזוקי, טויוטה וימאהה. לדברי רוזנטל, השקת המוצר באוגוסט האחרון הגיעה החברה למכירות של מספר מיליונים של דולרים והזמנות בסך כ-2 מיליון דולר.

החברה מעסיקה כיום 35 עובדים ברמת השרון ובסניפים בארה"ב, גרמניה ויפאן. בשנת 1999 העסיקה כ-75 עובדים, אך עם עיכוב הגיוס הנוכחי קיצצה את כוח האדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully