וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: התחזקות היורו גוררת לירידות במניות היצוא; פרנקפורט יורדת ב-1.7%

רונן סרברניק

12.5.2003 / 20:11

היורו חצה היום את רף ה-1.16 דולר - לראשונה מאז ינואר 1999; סימנס, ענקית התעשייה הגרמנית, יורדת ב-1.6%; EMI מאבדת 4%



שוקי ההון באירופה, שפתחו את המסחר במגמה חיובית, נסוגו לירידות בהובלת מניות היצוא המובילות שמאבדות גובה על רקע התחזקות היורו. בפרנקפורט, סימנס וחברות הרכב, גוררות את הדקס לירידה של 1.7%; פאריס נחלשת ב-0.4% ולונדון נסחרת תוך ירידות קלות.



היורו חצה היום לראשונה מאז ינואר 1999 את רף ה-1.16 דולר. התחזקות היורו, שעלה ב-22% ב-12 החודשים האחרונים, מעיבה קשות על עסקי חברות המתמחות ביצוא מאירופה שסחורותיהן הופכות לפחות ופחות אטרקטיוויות ביחס לסחורות אמריקאיות.



סימנס, ענקית התעשייה הגרמנית, יורדת ב-1.6%, אם כי במחזורי מסחר צנועים. SAP יורדת ב-0.5%.



מניות הרכב המובילות, הנסמכות רבות על יצוא, רושמות ירידות. וולקסוואגן יורדת ב-1.1%; דיימלר קרייזלר יורדת ב-1.7%; פיאט מאבדת 1.6% ורנו רושמת ירידה של 0.6%.



חברת הטלקום ההולנדית KPN דיווחה על רווח זה רבעון שלישי ברציפות. חברת הטלפוניה והסלולר רשמה נקי של 890 מיליון דולר ברבעון, לעומת הפסד של כ-400 מיליון דולר ברבעון המקביל. רווחי החברה היו גבוהים ב-250 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים. החברה גם העלתה את תחזיות הרווח לשנת הכספים ליותר מ-1 מיליארד יורו (1.156 מיליארד דולר), מרווח של כ-300 מיליון יורו בשנה קודמת. כן העלתה החברה את תחזיותיה לחטיבת הסלולר והיא צופה כעת צמיחה של 10% במכירות. מניות החברה עולות ב-0.2%.



חברת EMI יורדת בכ-4% על רקע דיווח כי ענקית המדיה AOL טיים וורנר וחברת המדיה הגרמנית ברטלסמן מנהלות שיחות למיזוג חטיבות המוסיקה שלהן. EMI, שניהלה בעבר שיחות עם AOL מיוזיק ועם ברטלסמן BMG על מיזוג עסקי המוסיקה שלהן עמה, יורדת על רקע הערכה כי מיזוג זה יפגע קשות בעסקיה.



קומרצבנק עולה ב-2.2% לאחר שהוועדה המפקחת של הבנק אמרה כי הבנק נמצא בסכנה של השתלטות עוינת. מנגד, יורדת מניית דויטשה בנק ב-1.1% ו-AXA ב-2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully