וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכלבסקי: "ההסתדרות הסכימה לקיצוץ של 4% בשכר למשך שנה בלבד וצמצום של 5% במספר העובדים בשירות הציבורי"

אמיר טייג

12.5.2003 / 13:03

הממונה על השכר מעריך כי ההסכמות עד כה מאפשרות קיצוץ של כ-2 מיליארד ש'; קורא לרפורמה בשכר אנשי הקבע: "דמם אינו כחול יותר מדם אנשי השירות הציבורי"



"התפיסה כי אנשי צבא קבע שווים יותר מהמורים והרופאים היא תפיסה מוטעית. דמם של אנשי הקבע אינו כחול יותר מדמם של אנשי השירות הציבורי", כך אומר היום הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, בכנס גלובס בנושא הפנסיה והביטוח. "לא יכול להיות שאנשי הקבע יקבלו עדיפות כל כך מרחיקת לכת על פני האזרחים העובדים בשירות הציבורי. העדפות אלו יגרמו לפתיחת פערים גבוהים בנושא הפנסיה והשכר", מוסיף רכלבסקי.



"ללא הנחיה הולמת של שר הביטחון והרטכ"ל לצוותי המשא ומתן של משרד הביטחון מול האוצר אנחנו נגיע למבוי סתום במו"מ בנושא השכר והפנסיה. אני קורא לשר הביטחון ולרמטכ"ל להדריך את צוותי המשא ומתן של הביטחון מול האוצר להתגמש ולאפשר לנו להגיע להסכמה שוויונית יותר לתנאים של עובדי כלל השירות הציבורי", אומר רכלבסקי. הוא מביע תקווה כי בעקבות הנחיה זו יגיעו האוצר והביטחון להסכם לגבי תנאי השכר והפנסיה של אנשי הקבע החל מה-1 בספטמבר.



בנושא המשא ומתן מול ההסתדרות המתנהל בשעות אלו, אומר לרכלבסקי כי בשלב הנוכחי של המשא ומתן הצדדים סיימו להגדיר את חילוקי הדעות. "כרגע נדרשת הכרעה מצד שר האוצר ויו"ר ההסתדרות", אומר רכלבסקי. "אני לא רואה הצדקה להחמרת השביתה על ידי ההסתדרות. לא יכול להיות מצב בו גם שובתים וגם מקבלים שכר", אומר רכלבסקי ומתייחס להחלטת האוצר להפסיק לשלם משכורות לעובדים הנוקטים בעיצומים שבעקבותיה פתחה ההסתדרות אתמול בשביתה במשרדי הממשלה. "ההחלטה של ההסתדרות להשבית אינה תורמת לפתרון", אומר רכלבסקי.



רכלבסקי מציין כי עד כה הסכימה ההסתדרות לקיצוץ של 4% בשכר למשך שנה בלבד וצמצום של 5% במספר העובדים בשירות הציבורי. רכלבסקי מעריך כי הסכמות ההסתדרות עד כה מאפשרות לאוצר לבצע קיצוץ של כ-2 מיליארד שקל. עם זאת, מציין רכלבסקי כי האוצר עדיין לא הסכים לעמדת ההסתדרות ורוצה להאריך את ההסדר עד תום 2005.



בסיום דבריו מביע רכלבסקי תקווה כי בעוד שנתיים, לאחר יישום תוכנית האוצר לקיצוץ השכר והפחתת מספר העובדים בסקטור הציבורי, יוכל האוצר לבצע רפורמה נוספת במסגרתה יוכר כ-95% משכר העובדים כשכר לפנסיה. במסגרת רפורמה זו מציע רכלבסקי לבטל את התשלומים הנוספים למשכורות של אנשי השירות הציבורי ולגלמם במשכורות הבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully