וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס טכנולוגיות תתמזג עם חברת ה-IT אפאר אינפוטק בעסקת מניות בשווי 78 מיליון דולר

צורי דאר

12.5.2003 / 10:40

ידיעה על המיזוג הצפוי פורסמה לראשונה ב-TheMarker; היקף ההכנסות צפוי לגדול לכ-300 מ' ד'; כתוצאה מהעסקה תשתווה אחזקת ורבורג פינקוס לזו של משפחת וולפסון - 34% ■ נס טכנולוגיות במגעים למיזוג עם חברת IT הודית-אמריקאית המוחזקת על ידי ורבורג-פינקוס



נס טכנולוגיות, ספקית בינלאומית של פתרונות IT, הודיעה היום על הסכם מיזוג עם חברת שירותי התוכנה אפאר אינפוטק (APAR Infotech), מפיטסבורג ארה"ב, בעסקת החלפת מניות הנאמדת בכ-78 מיליון דולר.



עם השלמת המיזוג צופה נס טכנולוגיות כי היקף הכנסותיה השנתי יגדל מכ-200 מיליון דולר לכ-300 מיליון דולר. עם הצטרפותם של 1,200 עובדי אפאר יגדל מספר עובדי נס לכ-3,800 איש. החברה תפעל בארבע יבשות וב-13 מדינות: ישראל, בריטניה, שווייץ, הולנד, צ'כיה, סלובקיה, הודו, סינגפור, אוסטרליה, יפאן, מלזיה, קנדה וארצות הברית.



נס טכנולוגיות היא החברה הגדולה בישראל לשירותי טכנולוגיית מידע (IT). החברה מתמחה בתחומי הפיתוח, הייעוץ והאינטגרציה של פתרונות תוכנה. נס טכנולוגיות הוקמה על ידי משפחת וולפסון, שרכשה בעסקה ממונפת שש חברות, והעסיקו כ-2,000 מתכנתים תמורת 150 מיליון דולר.



ההכנסות השנתיות של נס הינן כ-200 מיליון דולר, והרווח הנקי מוערך בכ-10 מיליון דולר. בקופת החברה כ-40 מיליון דולר כיום.



עם השלמת המיזוג תחזיק קבוצת וולפסון ב-34% ממניות נס. חברת ההשקעות הבינלאומית ורבורג פינקוס, שהחזיקה עד כה ב-23% ממניות נס ומחזיקה בכ-52% ממניות אפאר, תגדיל את אחזקתה בנס ל-34%. מייסדי אפאר, שהחזיקו בכ-48% ממניותיה, יקבלו במסגרת העסקה כ-10% ממניות נס. ראג'יב סריווסטבה, מנכ"ל ומייסד אפאר, ימונה לנשיא קבוצת אפאר בנס טכנולוגיות.



אפאר, חברה אמריקאית-הודית, מספקת מגוון רחב של שירותי ERP, CRM ו-EAI. בנוסף מציעה שירותי מיקור חוץ לחברות גדולות מחוץ לאזורי פעילותן. במודל זה, הנקרא Offshore, מספקת אפאר שירותי פיתוח והנדסת תוכנה עבור חברות מוצרי תוכנה גדולות, על ידי צוות פיתוח היושב בעיר בנגלור בהודו.



החברה מתמחה בפיתוח מוצרים משותפים למגזרי הבנקאות, הביטוח והפיננסים וכן לענפי הייצור, הטלקומוניקציה, המסחר הקמעוני והלוגיסטיקה. בנוסף למשרדיה בארצות הברית, פועלת APAR כאמור בהודו, בבריטניה, סינגפור, קנדה, אוסטרליה, יפאן ומלזיה. על לקוחות Apar נמנים סיטיבנק, מריל לינץ', ABN AMRO, דלויט טוש וחברות תוכנה מובילות. היקף הכנסותיה השנתי מגיע ללמעלה מ-60 מיליון דולר.



"בעקבות המיזוג גדל משקל הפעילות הבינלאומית של נס מ-25% ל-40% ובכוונתנו להגדיל מרכיב זה ל-50% עד 2005", אמר רביב צולר, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות. "המיזוג ישפר את יכולתנו לפתח ולספק פתרונות לארגונים רב לאומיים ובעיקר ישפר את כושר התחרות שלנו במדינות דוברות אנגלית ובראשן ארה"ב ואנגליה".



"כמעט ואין חפיפה בין שווקי הפעילות הגיאוגרפיים של נס ואפאר ועל כן החברות משלימות אחת את השנייה. עלותו של מהנדס פיתוח הודי הינה כמחצית ממהנדס ישראל וכשליש ממהנדס אמריקאי. השימוש במודל ה-Offshore, נותן לנו איכות גבוהה של פיתוח במחירים נמוכים ובמבנה עבודה גמיש. ומאפשר לנו למנף את יכולותינו המשותפות, להגדיל את היתרון התחרותי של נס טכנולוגיות ולסייע להמשך התרחבות החברה, בעיקר בשוקי צפון אמריקה, אירופה ואסיה".



עוד אמר צולר כי במסגרת המיזוג לא יפוטרו עובדים, ועד סוף השנה יגדל מספר עובדי החברה ללמעלה מ-4,000 עובדים. לדבריו, גודלה של נס כיום ופעילותה הבינלאומית הצומחת הופכים אותה למתאימה להנפקה בנאסד"ק. "הנפקה נמצאת על סדר היום", אמר צולר, "והיא תעשה כשהשווקים ייפתחו".



בנוגע להמשך ההתרחבות הבינלאומית אמר צולר כי בשלב הבא תנסה נס לבסס נוכחות באזורים כמו מרכז אירופה, טורקיה, סין ודרום אמריקה. במקביל, תמשיך החברה ברכש חברות ישראליות קטנות המשלימות את פעילותה.



"המיזוג עם נס טכנולוגיות יוביל להרחבה משמעותית של הפעילויות מאחר והעסקים של נס
ו-APAR משלימים זה את זה", אמר ראג'יב סריווסטבה, מנכ"ל ומייסד APAR.



"ההערכה שלנו לנס כחברה בינלאומית בעלת פוטנציאל עסקי רחב היקף, באה לידי ביטוי במעורבות שלנו בעסקה כבעלי מניות ב-APAR ובכך שהגדלנו במהלך זה את אחזקותינו בנס", אמר ד"ר הנרי קרסל מנהל שותף בכיר בוורבורג פינקוס, "צעד עסקי זה מבטא את האמון שלנו בעתידה המבטיח של נס ואת הערכתנו ליכולת של נס לייצר ערך לבעלי מניותיה הן בתקופה של מיתון והן בראייה ארוכת טווח".



יצוין כי הדבר עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית ההתרחבות של נס בשלוש השנים האחרונות, במסגרתה נרכשו בשנים האחרונות חברות IT בארה"ב, אנגליה, הולנד ושווייץ. מדיניות זו מסייעת לחברה להרחיב את בסיס הכנסותיה כנגד הירידה בנפח שוק ה-IT בישראל. בספטמבר 2002 רכשה נס טכנולוגיות את חברת APP הצ'כית שוורבורג פינקוס החזיקה 70% ממניותיה, לפי שווי של 16 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully