וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מתב פגעה בהנחה המגיעה לבתי אבות מתוקף זיכיונה

ערן גבאי

12.5.2003 / 15:13

ערוצי זהב נאלצה בעבר להעניק פיצוי ביותר מ-10 מיליון שקל; מתב תעניק הנחה של כ-1.2 מיליון שקל בדמי מנוי לדיירי בית אבות אידר בחיפה בעקבות איום המועצה לצרכנות בתביעה ייצוגית

המועצה הישראלית לצרכנות השעתה את כוונתה להגיש תובענה ייצוגית נגד חברת הכבלים מתב , לאחר שבעקבות דרישת המועצה התחייבה מתב להעניק לדיירי בית אבות אידר בחיפה הנחה בגין דמי המנוי החודשיים, לתקופה של חמש שנים.

דרישתה של המועצה לצרכנות באה בהתאם להוראות זיכיון ההפעלה שהיא קיבלה ממשרד התקשורת, שחייב אותה לגבי השנים 1992-2002 להעניק לדיירי בתי אבות הנחה של כ-70% מדמי המנוי החודשיים. מתב הסתפקה במתן הנחה זניחה לכל הפנסיונרים בשיעור של כ-12% בלבד. המועצה לצרכנות בודקת חשד שהתנהלות דומה חזרה על עצמה גם לגבי כל דיירי בתי האבות שבאזור השידור של מתב.

המועצה לצרכנות הגישה בעבר עתירה לבג"צ נגד משרד התקשורת וחברת הכבלים ערוצי זהב, שנמנעה אף היא ממתן הנחה לדיירי בתי אבות בהתאם לתנאי הזיכיון. בעקבות העתירה הסכימה ערוצי זהב בהסדר פשרה לפצות את כל הצרכנים שנפגעו משנת 1992, והשיבה לכל צרכן כ-14 אלף שקל, שהם סך הכל יותר מ-10 מיליון שקל.

ההטבה המוענקת לדיירי בית האבות אידר בעקבות ההסדר עם המועצה לצרכנות היא הנחה של 54.5% על דמי המנוי לתקופה של 60 חודשים. למעשה, ההסדר מאפשר לכ-400 דיירי בית האבות אידר לקבל זיכוי במהלך חמש שנים בשווי כולל של למעלה כ-1.2 מיליון שקל. המועצה לצרכנות מציינת כי ההסדר אינו מונע מהצרכנים שנפגעו לתבוע את מתב בגין יתרת הנזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully