וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מסחר תנודתי לאחר יומיים של עליות

שירלי יום-טוב

5.12.2003 / 23:04

מרקורי מוסיפה כ-1% לאחר רכישת פרפורמנט; אינטרנט זהב ממשיכה להתחזק ועולה בכ-4.5%; נייס מזנקת ב-11% ואי.סי.איי מוסיפה 5.5%; אורבוטק מאבדת כ-0.5%


עונת הדו"חות לרבעון הראשון הולכת ומסתיימת, ועל רקע העובדה שמרבית החברות הגדולות והחשובות בוול סטריט כבר פירסמו את תוצאותיהן לרבעון הראשון, המשקיעים ישובו לרכז את תשומת לבם בנתונים על מצב הכלכלה האמריקאית.

הנאסד"ק והדאו סיימו ביום שישי האחרון את שבוע המסחר בסימן חיובי, ולמעשה היה זה השבוע הרביעי ברציפות של עליות במדד מניות הטכנולוגיה, ושבוע שני ברציפות של עליות במדד הדאו ג'ונס. בשעה זו עדיין קשה להצביע על מגמה ממשית, עם פתיחת שבוע המסחר. הנאסד"ק והדאו עולים כעת בכ-0.1%.

אנליסטים בוול סטריט מציינים כי גל העליות האחרון בבורסות ארה"ב, שהביא את המדדים לרמתם הגבוהה מזה חודשים ארוכים, נרשם על אף נתונים מקרו כלכליים שלא תאמו את המגמה החיובית הזו. גם את השפעתו של שער הדולר האמריקאי על מצב הכלכלה האמריקאית והבורסות בארה"ב, ניתן לראות מנקודות מבט שונות.

הדולר שב ונפל הבוקר לרמות שפל שלא נצפו מאז ינואר 1999, ונסחר בשער של 1.1613 דולר ליורו. ב-12 החודשים האחרונים נפל הדולר ב-21% ביחס ליורו. הירידה בשערו של הדולר נרשמה על רקע דברי שר האוצר האמריקאי שראה בחיוב את השפעת הדולר הנמוך על כלכלת ארה"ב ועל החברות המייבאות מוצרים. לעומת זאת, הנפילות בדולר בשבוע שעבר גרמו לירידות בשווקים, שעה שהמשקיעים הביעו מורת רוח מהיקף השקעותיהן ההולך ומצטמצם.

בין החברות הישראליות הודיעה היום חברת מרקורי , המתמחה בפתרונות אופטימיזציה של טכנולוגיה לעסקים (BTO), על רכישת חברת Performant האמריקאית, הפועלת מסיאטל, וושינגטון. הרכישה בוצעה תמורת 22.5 מיליון דולר במזומן. הטכנולוגיה של Performant מאתרת בעיות ביצועים ומצמצמת את משך הזמן הדרוש לייצובם. מניית מרקורי מוסיפה כעת כ-1% למחיר של 36.1 דולר.

מניית אורבוטק מאבדת 0.5% למחיר של 14.8 דולר לאחר דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הראשון. אלו הצביעו על מעבר לרווח נקי לאחר 5 רבעונים של הפסדים, בהתאם לתחזית החברה מסיום הרבעון הקודם. הכנסותיה של אורבוטק הסתכמו ברבעון הראשון של 2003 ב-54.2 מיליון דולר - ירידה של 4.7% מהרבעון הקודם, הרביעי של 2002 ועלייה של 6% מהרבעון המקביל.

הרווח הנקי של החברה היה מיליון דולר ברבעון או 3 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ושל 9.8 מיליון דולר ברבעון הקודם, כולל הוצאות חד פעמיות והפרשות לרה ארגון. החברה ציינה כי "היכולת לחזות מגמות עתידיות בזרם ההזמנות היא עדיין מוגבלת, וההנחה היא כי התנאים הקיימים ימשיכו להתקיים בעתיד הקרוב".

חברת המחקר Morningstar, הנוהגת לדרג קרנות נאמנות, פירסמה דו"ח בו היא ציינה מספר מניות פופולריות בוול סטריט, שלדעתה לא כדאי להשקיע בהן ברמתן הנוכחית. אחת מהן היא מנייתה של ענקית התרופות הגנריות טבע , שזכתה לדירוג של כוכב אחד בלבד. הדירוג המקסימלי הוא של 5 כוכבים, אך החברה אינה נוהגת לתת דירוג כה גבוה למניות, למעט במקרים בהם הן נסחרות בחסר לעומת השווי הראוי שלהן, לדעת החברה. במורנינג-סטאר ציינו כי העובדה ש-30% ממתקני הייצור של החברה נמצאים בישראל "מוכת המלחמות", מהווה חסרון בולט של החברה. טבע עולה ב-0.5% למחיר של 47.9 דולר, ורושמת עליות זה היום השלישי ברציפות.

עוד בולטות מניית אינטרנט זהב שממשיכה להתחזק ועולה ב-4.3% למחיר של 6.1 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של כ-115 מיליון דולר. מניית נובה , שפתחה את המסחר במחיר שיא של השנה האחרונה (2.8 דולרים), מאבדת כעת 6% למחיר של 2.6 דולרים. אי.סי.איי עולה ב-5.5% למחיר של 2.8 דולרים ונייס עולה ב-11% למחיר של 15.1 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully