וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אישר את הסדר הנושים של אפקון תעשיות לאחר שהתובע הייצוגי הסיר התנגדותו

אמיר הלמר

12.5.2003 / 16:49

הנאמן צפוי להקים ועדת ביקורת לבחינת האפשרות להגשת תביעה כנגד דירקטורים לשעבר בחברה



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ורדה אלשייך, אישרה היום את הסדר הנושים של חברת אפקון תעשיות - לשעבר פויכטונגר תעשיות, אשר נרכשה לאחרונה ע"י איש העסקים שלמה שמלצר. אישור ההסדר התאפשר לאחר שבעל המניות בחברה, ראובן פתאל - שהגיש כנגד החברה וכנגד נושאי משרה בה תביעה ייצוגית על סך 75 מיליון שקל בגין אי ביצועה של הצעת הרכש לה התחייבה החברה, הסיר את התנגדותו לביצוע ההסדר.



בעקבות אישור ההסדר צפוי הנאמן לביצועו, רו"ח חן ברדיצ'ב, לכנס בקרוב את בעלי המניות בחברה כדי שיבחרו את נציגיהם לוועדת ביקורת שתבחן, בין השאר, את האפשרות להגיש כנגד דירקטורים בחברה תביעות בגין פעולותיהם שהביאו לקריסת החברה. כזכור, החברה היתה אחת מהחברות עליהן השתלטה קבוצת פלד-גבעוני.



לפי הצעת ההסדר שהוגשה לביהמ"ש, ירכוש איש העסקים שלמה שמלצר את השליטה בחברה וישלם את חובותיה לנושים. על פי הצעת ההסדר, שמלצר אמור היה לרכוש את דבוקת מניות השליטה (46%) שמצויה בידי בנק לאומי תמורת 26 מיליון שקל ומרכיבים עתידיים נוספים, בהתאם להון החברה.



בבקשה לאישור ההסדר שהוגשה ע"י באי כוחו של הנאמן - עוה"ד אילן שביט, ניצה פוזנר ורוית הוף, מצוין כי בתקופה האחרונה שונה ההסדר בצורה המיטיבה עם בעלי המניות הנוספים בחברה - כך ששמלצר ירכוש מבנק לאומי רק 38.1% מהמניות שבידיו, ויבצע הצעת רכש ל-13% ממניות החברה המוחזקות בידי הציבור במחיר של 22 שקל למניה. במקור היה שמלצר צריך לבצע הצעת רכש ל-5% ממניות הציבור, וזאת עפ"י דרישת רשות ניירות ערך.



במסגרת ההסדר המוצע תשלם החברה לכל נושיה את מלוא חובותיהם, כאשר לנושים שאינם בנקים ישולם החוב על פני תקופה של 6 חודשים - ואילו לבנקים ששמלצר לא יגיע עמם להסדר פרטני ישולם החוב במשך 10 חודשים.



חובות החברה מסתכמים ב-870 אלף שקל לעובדים; 2.4 מיליון שקל לרשויות המס; 65 מיליון שקל לבנק הפועלים; 21.06 מיליון שקל לבנק דיסקונט; 143 אלף שקל לבנק הבינלאומי; ו-16.83 מיליון שקל לבנק המזרחי. כמו כן חייבת החברה סכום של כ-15 מיליון שקל לבנק לפיתוח התעשייה, וסכום של כ-8.4 מיליון שקל לבנק קונטיננטל. לחברות בקבוצה חייבת החברה סכום של כ-40 מיליון שקל, ולספקים עוד כ-1.8 מיליון שקל.



את הנאמן מייצגים עוה"ד אילן שביט, ניצה פוזנר ורוית הוף, ואילו את פתאל ייצגו עו"ד גיל רון וע"ד גיורא ארדינסט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully