וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים ספורים לפני העברת השליטה באי.די.בי: מעלות מורידה את דירוג דסק"ש וכלל תעשיות ל-AA

אילן מוסנאים

12.5.2003 / 17:38

הדירוג הקודם עמד על +AA; הורדת הדירוג - על רקע ההרעה המתמשכת במשק הישראלי ובמגזרי התקשורת והטכנולוגיה וכן על רקע השלכות תהליך המכירה על פעילותן » כל הפרטים על כל החברות - לחצו כאן למידע



מספר ימים לפני סיכום עסקת העברת השליטה בחברת האחזקות אי.די.בי לקבוצת גנדן בראשות נוחי דנקנר, מחליטה היום חברת דירוג האשראי מעלות להפחית את דירוג האשראי של החברות הבנות כלל תעשיות ודסק"ש מ-(+AA) ל-AA.



היום, שנה לאחר שהכניסה את החברות לתהליך בדיקה (Watch list), ואחרי שבתקופה האחרונה אנו עדים לניצני ההתאוששות בשוק, מציינים במעלות כי הפחתת הדירוג לדסק"ש וכלל תעשיות באה על רקע ההרעה המתמשכת במשק הישראלי בכלל ובמגזרי התקשורת והטכנולוגיה בפרט וכן על רקע ההשלכות של תהליך המכירה על פעילותן. עם זאת האנליסט רונן בר לב מציין כי הדירוג אינו מתייחס לאסטרטגיה בה ינקטו הרוכשים, שכמובן אינה ידועה עדיין, ואת השלכותיה על מיצובה העסקי והפיננסי של החברות. במעלות ימשיכו לעקוב אחר ההתפתחויות בקבוצה והשלכותיהן על דירוג האג"ח.



בר לב מציין כי הפיזור העסקי של כלל תעשיות הנו נמוך יחסית לחברות אחרות בקבוצת ה-AA ורמת הסיכון העסקי שלה גבוהה יותר, בשל משקל ההשקעות שלה בתחומי ההיי-טק ובשל השקעות בזרוע ההון סיכון והביוטכנולוגיה. יחד עם זאת הדירוג של החברה משקף את מיצובה הטוב מאוד, את פעילות החברה למיקודה וליישום האסטרטגיה העסקית שלה ואת מאמצי הנהלת החבהר לשיפור בתוצאות התפעוליות של החברות הבנות ואת צמצום החוב נטו שלה.



גם דסק"ש נהנית להערכת מעלות ממיצוב עסקי טוב מאוד וממיצוב פיננסי גבוה. בנוסף תיק ההשקעות של החברה הנו בעל פיזור גבוה, ובמאזנה יתרת מזומנים ושווי מזומנים גבוהים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully