וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכה הנסיקה במניות לאומי והפועלים: מרמת השפל בפברואר זינקו ביותר מ-50%

אמיר טייג

12.5.2003 / 17:57

מניית לאומי השלימה עלייה של 57% מנקודת השפל בפברואר; הפועלים הוסיף 50%; מתחילת השנה דיסקונט הוסיף לערכו כ-32% והבינלאומי 39%; מזרחי - 15% בלבד



הדהירה מעלה של מניות שני הבנקים הגדולים המשיכה היום יום נוסף. למרות הירידה הקלה שנרשמה במעו"ף, מדד מניות הבנקים רשם היום עלייה של 1.34%, שנגרמה כולה על ידי שני הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים , אשר הוסיפו לערכם כ-3.7% ו-0.7% בהתאמה. לאומי והפועלים, הנהנים בחודשים האחרונים מהזרמת ביקושים במיוחד מקרב משקיעים זרים, סיכמו היום עלייה של 29% ו-30% בהתאמה מתחילת השנה. מנקודת השפל אליה הגיעו שני הבנקים בתחילת פברואר, זינקו מניות הפועלים ולאומי כ-50.3% ו-57% בהתאמה.



החגיגה במניות הבנקים הגדולים לא פשטה היום גם למניותיהם של הבנקים הבינוניים. מניית בנק דיסקונט רשמה היום ירידה קלה של 0.1%, הבינלאומי השיל 1.1% ומזרחי ירד 1.2%. למרות הירידה שרשמו היום, דווקא דיסקונט והבינלאומי מובילים את הבנקים בעליות מתחילת השנה. דיסקונט הוסיף לערכו בתקופה זו כ-32% והבינלאומי עלה בשיעור חד יותר של 39%. בנק מזרחי, אשר נפגע פחות מהירידות בשנתיים האחרונות רשם עליה של 14.5% בלבד מתחילת השנה.



הערכות הן כי את גל העליות הנוכחי במעו"ף החלו משקיעים זרים באמצעות רכישת מניות שני הבנקים הגדולים - לאומי והפועלים - שהם שני הבנקים העיקריים אשר הזרים מכירים ומוכנים להשקיע בהם כספם. ההערכה הן כי כבר בפברואר התחילו משקיעים זרים רבים להאמין כי האזור נמצא בפתח של שינוי גיאופוליטי והחלו לרכוש מניות. הזרים, באופן טבעי, פנו קודם כל למניות הבנקים הגדולים אשר נסחרו במכפיל הון נמוך מאוד בהשוואה למקובל בעולם. אומנם הסיכון בישראל עדיין גבוה, אבל השקעה בשוק המקומי עולה יפה עם המגמה הכללית בעולם של הגדלת החשיפה לשווקים מתעוררים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully