וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ק פוינט משיקה מוצר להגנה על יישומים ברשתות ארגוניות; שויד: המתחרות ישיקו כעת אסטרטגיות חדשות בעקבותינו

יובל דרור

12.5.2003 / 18:26

המוצר יינתן כחלק ממערכת NG שתגבה תשלום רק על מנוי לעדכונים; ההכנסות לא יהיו גבוהות בשלב ראשון אולם לדברי שויד "אין לזלזל ב-4-7 מיליון דולר בשנה"



יו"ר ומנכ"ל חברת צ'ק פוינט , גיל שויד, חשף היום מוצר חדש שישולב במערכת ההגנה על רשתות מחשב של החברה, Next Generation. המוצר, Application Intelligence, אמור להגן על תקיפות שנעשות דרך האינטרנט על יישומים המותקנים במחשבי הארגונים. החברה תספק את התוכנה החדשה ללא תשלום אך תגבה תשלום עבור מנוי שיספק ללקוחות עדכונים באשר למתקפות חדשות ופתרונות עבורם.



מחיר המנוי ינוע בין אלף לעשרת אלפים דולר לארגון. "באמצעות המוצר החדש, צ'ק פוינט מספקת מענה לתקיפות נגד יישומים, תחום הנחשב כקריטי עבור הארגונים בתקופה האחרונה", אמר שויד. לדבריו, אף אחת מבין המתחרות הגדולות של החברה, אינה מספקת פתרון דומה. "אני צופה שעכשיו, ישיקו המתחרות שלנו אסטרטגיות חדשות בעקבותינו", העריך.



לדברי שוויד, כיום לא צריך לשכנע ארגונים גדולים כי הם צריכים פיירוול (Firewall) ואולם רוב תוכנות הפיירוול אינן יודעות להתמודד עם מתקפות אינטרנט נגד יישומים כמו יישומי דואר אלקטרוני, יישומי Web, יישומי Peer to Peer וכדומה. מטרת מתקפות אלו היא לנצל נקודות תורפה ביישומים כדי לחדור לרשת הפנים ארגונית.



הפתרון החדש של החברה, מבצע סדרה ארוכה של בדיקות חדשות שמטרתן לוודא כי חבילות המידע שנשלחות אל היישומים הן חבילות מידע "תקינות" ובלתי מזיקות. "המערכת יכולה לדווח על המתקפה, לעצור אותה, לנתח אותה ? הכל תלוי בהגדרות שניתנות לה", הסביר שויד. לדבריו, עד כה, כל הפתרונות הקיימים בתחום, טובים בעיקר לניטור הרשת ואולם הם אינם טובים דיים כדי לעצור את המתקפות האמיתיות. "עשינו רשימה של 50 נקודות עליהן מוצר שכזה צריך להגן. אנחנו מגינים על כל ה-50. המתחרים מגינים על שלושה, אולי ארבעה", אמר שויד. המערכת החדשה, נשלחה בימים אלו לייצור על תקליטורים והיא תושק רשמית ב-3 ביוני.



"האסטרטגיה שבחרנו היא לא להגדיל את המכירות באמצעות המוצר אלא למשוך לקוחות פוטנציאלים לרכוש את מערכת NG שהמוצר משולב בתוכה", הסביר שויד, אך רמז כי מדיניות זו עשויה להשתנות במהלך הזמן. למרות זאת, הוא הדגיש כי ביכולת המוצר החדש להכניס לקופתה של צ'ק פוינט כמה מיליוני דולרים בשנה. "אין לזלזל ב-4-7 מיליון דולר בשנה", אמר.



שויד הכחיש שצ'ק פוינט סיפקה מידע מקדים לאנליסטים של בית ההשקעות מריל לינץ' שפרסם בשבוע שעבר דו"ח בו העריכו כי בכוונת החברה להשיק מוצר חדש. לדברי שוויד, לפני כשבוע, פרסמה החברה הודעה רשמית בה היא הזמינה אנליסטים ועיתונאים להשתתף במסיבת עיתונאים בקליפורניה בה יחשף המוצר החדש. "כל מה שהם כתבו בדו"ח שלהם, נלקח מההודעה הפומבית שאנחנו סיפקנו לכל מי שהתעניין", אמר שוויד.



שויד אף הכחיש שמועות לפיהן בכוונת צ'ק פוינט ללכת בעקבות מרקורי וקומברס ולהנפיק אג"ח להמרה בניסיון לגייס עוד כסף. "הביקורת נגדנו היא שיש לנו יותר מדי כסף בקופה ושאנחנו לא מנצלים את הכסף הזה. אין לנו שום צורך בעוד כסף, לא שקלנו להנפיק אג"ח להמרה וגם לא ננפיק", הבהיר שויד.



במהלך מסיבת העיתונאים שויד, סירב להתייחס לתחרות ההולכת וגוברת מצידה של נטסקרין. לדבריו, ההתייחסות של צ'ק פוינט לנטסקרין בדו"חותיה השנתיים היא בגדר עניין שוטף. "במהלך השנים שאלו אותנו האם אנחנו מרגישים מאויימים מחברה זו או אחרת. תמיד אמרנו שאנחנו מתמקדים בלקוח ולא במתחרים שלנו". כאשר נשאל האם צ'ק פוינט מרגישה כי הגיע הזמן לשנות את הצהרתו מלפני שנה של סמנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, מריוס נכט לפיה צ'ק פוינט אינה חוששת מנטסקרין, אמר שוויד "אנחנו עדיין לא מפחדים מנטסקרין".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully