וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר שב ונפל מול הין והיורו בעקבות התבטאות נוספת של שר האוצר האמריקאי

רן דוידוב

13.5.2003 / 9:22

סנואו אמר בראיון לרויטרס כי הממשל מתנגד לנסיונות בנקים מרכזיים להתערב בשוק המט"ח במטרה לבלום את היחלשות הדולר; נחלש ל-1.1544 דולר ליורו ו-116.49 ין



הדולר נפל הלילה כנגד הין והיורו לאחר ששר האוצר האמריקאי ג'ון סנואו הביע התנגדות לנסיונות להתערב במסחר במט"ח במטרה לבלום את הירידה הממושכת בשערו של המטבע האמריקאי. סנואו טען כי להתערבות זו יש השפעה שולית בלבד על שערי המטבעות ואמר כי אל ליפאן ולאירופה לתלות את האשם בקשייהן הכלכליים בחולשת הדולר. היורו התחזק לרמה של 1.1544 דולר מ-1.1466 דולר ואילו הין זינק לשער של 116.49 ין לדולר מ-117.50 ין לדולר.



"כפי שאמרתי במספר מקרים בעבר, אסטרטגיות של פיחות המטבע המקומי אינן מביאות לשגשוג כלכלי לטווח הארוך", אמר סנואו בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. שר האוצר הוסיף כי עמדת הממשל האמריקאי היא שעל שער המטבע להיקבע בשוק הפתוח ללא השפעות חיצוניות.



ממשלת יפאן התערבה בשבוע שעבר באופן אגרסיווי במסחר במט"ח תוך שהיא מוכרת מאות מיליוני ינים כדי לבלום את עליית הין מול הדולר. סוחרים מעריכים כי דבריו של סנואו, שנאמרו שבוע קודם למפגש שרי ה-G7, יקשו על הממשלה היפאנית להמשיך ולהתערב במסחר באורח דומה.



סנואו תרם בימים האחרונים להיחלשות נוספת בשער המטבע האמריקאי, שצנח מתחילת השנה ב-21% מול היורו. אתמול אמר בראיון ל-ABC כי שערו הנמוך של הדולר האמריקאי עשוי לסייע ליצואנים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully