וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בערב הסעודית הביא לזינוק של עד 2.3% במחיר הנפט

רן דוידוב

13.5.2003 / 10:21

במסחר האלקטרוני בלונדון עלה מחיר החוזה ליוני ל-25.2 דולר; בניו יורק עלה מחירו ל-27.76 דולר; סוכנות האנרגיה הבינלאומית צפויה להוריד היום את תחזית תצרוכת הנפט הגלובלית ל-‏2003



פיגוע התופת כנגד מטרות מערביות בערב הסעודית הבוקר הביא לעלייה חדה בשער הנפט. מחיר החוזה ליוני זינק ב-1.5% במסחר האלקטרוני בבורסת ניו יורק ל-27.76 דולר החבית. במסחר האלקטרוני בבורסת הנפט הבינלאומית בלונדון זינק מחיר החוזה על הברנט ל-25.2 דולר - עלייה של 2.3% משער הסגירה אתמול.



למעלה מ-40 אזרחים אמריקאים נפצעו בריאד הבוקר לאחר שמכוניות תופת התפוצצו בקרבת שלושה מתחמי דירות המשמשים תושבים מערביים בעיר. הפיגוע אירע שעות ספורות קודם לביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי קולין פאואל בממלכה.



עם זאת, סוחרים טוענים כי העלייה בשער הנפט הבוקר עשויה להתמתן לאור העובדה כי סוכנות האנרגיה הבינלאומית עומדת לחתוך את תחזית הביקוש הגלובלי לנפט בשנת 2003 מאוחר יותר היום. הסוכנות הזהירה בחודש שעבר כי התפרצות מגפת הסארס בדרום מזרח אסיה, שהביאה לירידה חדה בתנועה האווירית לאיזור, עשויה להוביל להורדת תחזיות.



בנוסף, יתפרסמו מחר נתוני מלאי הנפט במשק האמריקאי. אלה צפויים להצביע על גידול בעתודות ולפיכך מעריכים סוחרים כי מחיר החבית לא יפרוץ את מחסום 28 הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully