וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של דרום קוריאה הוריד את שער הריבית ברבע אחוז בשל החשש כי מגיפת הסארס תפגע בצמיחה

סוכנויות הידיעות

13.5.2003 / 11:24

חשש שדרום קוריאה עלולה לרשום השנה קצב צמיחה של פחות מ-4% לעומת 6.3% ב-2002; סין והונג קונג, בהן המגיפה משתוללת, אחראיות לכחמישית מהיצוא בדרום קוריאה



הבנק המרכזי של דרום קוריאה הוריד את שער הריבית ברבע אחוז, לראשונה מאז פיגועי הטרור של ה-11 בספטמבר, בשל החשש כי מגיפת הסארס עלולה לפגוע בצמיחה הכלכלית של המשק המקומי. ההורדה, אותה צפו אנליסטים רבים, העמידה את שער הריבית במדינה על 4%.



נגיד הבנק המרכזי, פארק סונג, הביע חשש כי המשק הדרום קוריאני ירשום השנה צמיחה נמוכה מ-4%. זאת בהשוואה לקצב של 6.3% שנרשם ב-2002. "אנו עשויים לשקול נקיטה בתמריצים נוספים אם נקבל איתותים שהכלכלה לא תעמוד בצמיחה של 4%. אנו צריכים לגלות גמישות באשר לשער הריבית", אמר פארק במסיבת עיתונאים.



ההרחבה המוניטרית מצטרפת למאמצי הממשלה לפעול במרחב הפיסקלי תוך הגברת הוצאותיה במטרה לבלום את ההאטה הכלכלית במדינה. שר האוצר הדרום קוריאני, קים ג'ין פיו, אמר בחודש שעבר כי הממשלה תגביר את הוצאותיה לאחר שהמכירות הסיטונאיות והקמעונאיות והשקעות ההון רשמו התכווצות ברבעון הראשון.



ההאטה הכלכלית החריפה בסין והונג קונג, האחראיות יחדיו לכחמישית מן היצוא מדרום קוריאה, כתוצאה ממגפת הסארס, הביאה בין היתר לירידה של למעלה מחמישית ביצוא הדרום קוריאני בעשרת הימים הראשונים של חודש מאי. פארק חוזה שהיצוא יפחת השנה בכ-1.4 מיליארד דולר כתוצאה מהמגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully