וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ציבור המזרים כספים לאפיקים השקליים והמנייתיים עשוי להיפגע"

גולן פרידנפלד

13.5.2003 / 11:23

מנהל המחלקה הכלכלית באילנות בטוחה מציין כי אין עדיין כל איתות כלכלי חיובי שיסייע להמשך גל העליות, וכשציבור המשקיעים יפסיק להזרים כספים לקרנות יחלו מימושים

"הציבור שמזרים כעת כספים לאפיקים השקליים והמנייתיים עשוי להיפגע - מהלך העליות המשמעותי כבר מאחורינו", כך סבור איילון ג'דה, מנהל המחלקה הכלכלית באילנות בטוחה. "כמו בכל השנים הקודמות, הציבור שמצטרף כיום להשקעות ובעיקר מצטרף לאפיקים השקליים, עשוי להערכתי להיפגע, שכן פוטנציאל ירידות השערים גבוה כעת מפוטנציאל עליות השערים".

ג'דה מציין כי האפיק השקלי מונע היום בעיקר על ידי כספים המוזרמים מקרב הציבור. "הבעיה היא שלציבור הזה אין אורך נשימה בהיבט של העברת כספים לאורך זמן, וברגע שהזרמה זו תיפסק יחלו המימושים בקרב המשקיעים המוסדיים שיגרמו להפסדי הון בקרב הציבור הרחב".

"העלייה החדה בשוק המניות היא במידה גדולה בועתית, שכן לא ראינו עדיין שום שינוי סימן לשינוי ריאלי בכלכלה הישראלית. נכון שיש כאן תהליכים גיאופוליטיים שיש בהם בכדי להצית איזשהו שינוי, אך הם לבדם לא מצדיקים זינוק חד ומהיר כל כך בשוק המניות. השפל אליו הגענו בעבר הוא תוצאה של איבוד אמון במדיניות הפיסקלית של הממשלה, ובינתיים הציבור העניק לה אשראי. על פי ההערכות שלנו הגירעון הממשלתי עשוי להגיע ל-5% מהתוצר והעתיד לא נראה ורוד יותר. גם התוכנית הכלכלית הנוכחית אינה מעודדת צמיחה בטווח הקרוב, כך שבינתיים אין מספיק גורמים כלכליים התומכים בהמשך מהלך העליות בשווקים, בטח שלא בסדר גודל של שלושת החודשים האחרונים", אמר ג'דה.

"מבין אפיקי ההשקעה השונים האפיק המדדי הקצר נראה אטרקטיווי במיוחד. באפיק זה ניתן היום להשיג תשואה של 6.7%-6.6% לעומת תשואה שקלית של 7.3% כפי שהיא באה לידי ביטוי במק"מ. בהנחת קצב אינפלציה שנתי של 0.5%, מדובר על זהות כמעט מוחלטת בתשואות, אלא שבאפיק המדדי מחוסנים המשקיעים מפני עלייה בשיעור האינפלציה. לכן להערכתי ההשקעה באפיקים הצמודים הקצרים נראית כרגע אטרקטיווית במיוחד", אמר ג'דה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully