וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: בנק הפועלים צפוי לבצע השנה הפרשות לחומ"ס בהיקף של כ-2.47 מיליארד שקל - 1.3% מתיק האשראי לציבור

אלי דניאל

13.5.2003 / 12:09

ההפרשות הצפויות נמוכות ב-25% מאלה שנרשמו ב-2002; בשל הירידה בהפרשות והקיטון הצפוי בהוצאות התפעוליות - הרווח הנקי יצמח לכ-952 מיליון שקל; ב-2003 צפויה שחיקה של 1% ברווח מפעילות מימון



האנליסטית רונית גודמן מבית ההשקעות נשואה זנקס מפרסמת היום עדכון להמלצתה למניית בנק הפועלים , בשעה שהיא מותירה למניה המלצת "קנייה" תוך העלאת מחיר היעד מ-8.2 שקלים למחיר של 9.7 שקלים - מחיר הגבוה בכ-10% ממחיר המניה בשוק. לעדכון ההמלצה קיימות שתי סיבות עיקריות: העלייה שנרשמה במחיר מניית בנק הפועלים, אשר הגיעה למחיר היעד הקודם שהוצב לה, והירידה בתשואות האג"ח בשוק ובשיעור הריבית חסרת הסיכון.



גודמן סבורה כי האשראי של הבנק נותר מסוכן למדי ובשל כך, ההפרשות לחובות מסופקים ייוותרו השנה ברמה גבוהה יחסית. להערכתה, העובדה שהמשק הישראלי נמצא במיתון עמוק זהו השנה השלישית, מאותתת על כך שגם השנה יפריש הבנק למעלה מ-1% מתיק האשראי לציבור. כך, גודמן צופה כי היקף ההפרשות לחובות מסופקים יסתכם בשנה הנוכחית בכ-2.47 מיליארד שקל - 1.3% מתיק האשראי לציבור, קיטון של כ-25% לעומת ההפרשות בשנה הקודמת.



להערכת גודמן, בנק הפועלים יסיים את שנת 2003 עם רווח נקי של כ-952 מיליון שקל, שיפור ניכר לעומת הרווח שנרשם בשנת 2002 ואשר הסתכם בכ-357 מיליון שקל. גודמן צופה שיפור זה למרות תחזיתה לשחיקה של כ-1% ברווחי הבנק מפעילותו המימונית, בעיקר בשל הירידה הצפויה בהפרשות לחומ"ס, אך גם בשל הצפי לחיסכון משמעותי בהיקף של למעלה מ-240 מיליון שקל בהוצאות התפעוליות כתוצאה מפיטוריהם של כ-800 עובדי הבנק.



גודמן מבצעת גם השוואה בין בנק הפועלים ובנק לאומי . להערכתה, הפער בין שני הבנקים ילך ויתרחב במהלך השנה הנוכחית בשעה שביצועיו של הפועלים ילכו וישתפרו בעוד שאלה של לאומי יישחקו - תחזיתה הנוכחית היא שבנק לאומי יציג רווח נמוך יותר מזה שהוצג על ידו בשנת 2002. בהקשר זה ניתן לצין כי המלצת בית ההשקעות למניית בנק לאומי עומדת כיום על "נייטרלי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully