וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל שביתות משתק את צרפת במחאה על הרפורמה הצפויה בפנסיה

סוכנויות הידיעות

13.5.2003 / 13:17

80% מהטיסות בוטלו; התחבורה הציבורית מושבתת; בתי ספר ושירותי דואר סגורים

גל שביתות משתק את צרפת, וזאת במסגרת מה שזכה בתקשורת המקומית לכינוי "יום שלישי השחור". טיסות פנים וחוץ בוטלו, מרבית התחבורה הציבורית מושבתת, בתי הספר ושירותי הדואר סגורים, ועיתונים לא הופצו. כל זאת במסגרת שביתה שהוכרזה במחאה על הרפורמה בפנסיה, שמאיימת לפגוע בזכויות עובדי המגזר הציבורי.

משרד התעופה האזרחית בצרפת הודיע כי 80% מהטיסות בוטלו, ורשות התחבורה של פאריס מסרה כי מרבית קווי המטרו הושבתו - וכי רק חמישית מקווי האוטובוסים פועלים.

איגודים המייצגים 5.4 מיליון עובדי מדינה החליטו לפתוח בשביתה בעקבות כוונת ממשלת צרפת להאריך את משך תקופת צבירת זכויות הפנסיה. הצעה דומה שהועלתה על ידי הממשלה לפני שמונה שנים נמשכה אחרי שביתה בת שלושה שבועות. לטענת ממשלת צרפת, צפוי הגירעון השנתי של קרנות הפנסיה הממשלתיות להגיע ל-58 מיליארד דולר עד שנת 2020.

הצעת החוק של הממשלה קובעת תקופה של 40 שנה לצבירת זכויות פנסיה מלאות החל משנת 2008, ותקופה של 41 שנים ותשעה חודשים החל משנת 2020. נכון להיום, עובדי המגזר הציבורי בצרפת נדרשים ל-37.5 שנים בכדי לצבור זכויות פנסיה מלאות.

במהלך היום מתוכננות להיערך תהלוכות מחאה של עובדים בלמעלה ממאה ערים ועיירות ברחבי צרפת. לטענת האיגודים, התוכנית של הממשלה תגרום לשחיקה של עד 30% בתשלומי הפנסיה עד שנת 2020 -ותוביל להעלאת גיל היציאה לפנסיה, אשר תפגע בעיקר בעובדים בעלי שכר נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully