וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה!: ההפסד התפעולי הצטמצם ל-2 מיליון שקל ברבעון הראשון

גולן פרידנפלד

13.5.2003 / 14:28

לעומת 2.8 מיליון שקל ברבעון הקודם; בעלי השליטה הזרימו 3 מיליון שקל לאחר הרבעון הראשון והעבירו את וואלה! להון עצמי חיובי של 5 מיליון שקל

חברת וואלה! שבשליטת בזק וקבוצת הארץ מדווחת היום על שיפור בתוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. שורת ההכנסות של וואלה! ברבעון הראשון הסתכמה ב-5.8 מיליון שקל - גידול של 15% לעומת הרבעון המקביל. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהכנסות החברה קטנו בכ-3% לעומת הרבעון הקודם. בחברה ציינו כי הירידה הקלה בהכנסות היא תוצאה של המיתון במשק והשפעת המלחמה בעיראק.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם ברבעון הראשון של השנה ב-2.3 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, ולעומת רווח גולמי של 2.78 מיליון שקל ברבעון הקודם. שיעור הרווח הגולמי של החברה הסתכם ברבעון הראשון בכ-39% לעומת שיעור רווחיות של כ-23% ברבעון המקביל ולעומת שיעור רווחיות גולמית של 46.6% ברבעון הקודם.

מדו"חות החברה עולה כי ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם ב-2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 3.38 מיליון שקל ברבעון המקביל ולעומת הפסד תפעולי של 2.8 מיליון שקל ברבעון הקודם. ההפסד הנקי של החברה צומצם אף הוא כתוצאה מהקטנת האובליגו הבנקאי של החברה ברבעון הרביעי - פועל יוצא של הזרמת הון מבעלי השליטה בחברה. החברה דיווחה כי לאחר הרבעון הראשון הזרימו בעלי השליטה לחברה כ-3 מיליון שקל בדרך של הלוואות בעלים, וזאת בנוסף להלוואות בעלים שהועמדו לחברה בשנת 2002 בהיקף של 12.4 מיליון שקל. ההלוואות הללו תיפרענה בדרך של קיזוז התשלומים שיהיה על המלווים לשלם בגין מימוש זכויותיהם במסגרת הנפקת זכויות של החברה בעתיד.

פעולה זו סייעה בידי החברה בהקטנת הוצאות המימון ואלו התחלפו ברבעון הראשון בהכנסות מימון של כ-90 אלף שקל. כך, ברבעון הראשון הסתכמו הכנסות מימון והכנסות אחרות בכ-300 אלף שקל, שהקטינו את ההפסד השנתי ל-1.7 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל והפסד נקי של 16.1 מיליון שקל ברבעון הקודם - הפסד שנבע ברובו כתוצאה ממחיקות מוניטין שביצעה החברה.

תזרים המזומנים של החברה נותר שלילי ברבעון השלישי והסתכם בכ-1.1 מיליון שקל. הגירעון בהון העצמי של החברה הסתכם ברבעון הראשון בכ-7 מיליון שקל. יחד עם זאת, החברה מציינת כי ההון העצמי שלה בתוספת הלוואת הבעלים נכון להיום עומד על 5 מיליון שקל. יתרת המזומנים ושווי מזומנים של החברה הסתכמו בכ-4.1 מיליון שקל, וזאת כנגד אשראי בנקאי של 2.3 מיליון שקל לזמן קצר.

במהלך הרבעון הראשון נקטה וואלה! במספר פעולות על מנת להרחיב את פעילותה העסקית ולגוון את מקורות ההכנסה שלה תוך צמצום פעילויות מפסידות. כך, מדווחת החברה כי וואלה! שופס העוסקת במכירת מוצרים דרך האינטרנט סיימה את הרבעון הראשון ברווח. במהלך הרבעון השיקה וואלה! ערוץ תוכן ייעודי לילדים בשם ZONE, הורחבה הפעילות המשותפת עם יס, במסגרתה הושקו 2 ערוצים חדשים על גבי מסך הטלוויזיה ושופרו השירותים העוסקים בתחום הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully