וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים בעקבות הפיגועים בערב הסעודית

גתית פנקס

13.5.2003 / 23:06

המדדים המובילים יורדים ב-0.6%; ריטליקס מאבדת כ-8% על רקע הדו"חות שאיכזבו במעט והורדת המלצה מאילנות בטוחה; נייס מאבדת כ-6% מהשיא השנתי שלה לקראת הדו"חות מחר


ההתקפות נגד מטרות מערביות בערב הסעודית הלילה, הן אלה שמעיבות היום על המסחר בוול סטריט והמשקיעים מעדיפים לקחת צעד אחורה ולממש רווחים מהיומיים האחרונים, שהתאפיינו בעליות. אמש הנאסד"ק חזר לרמה בה לא ביקר מאז יוני 2002 והדאו ג'ונס שב לרמות של ינואר 2003 ואולם כעת הם רושמים ירידות של 0.5% כל אחד.

את הטון במסחר נותן היום פיגוע התופת בערב הסעודית, שאף הוביל לעלייה חדה בשער הנפט. מספר מכוניות תופת התפוצצו בעיר הבירה ריאד בקרבת שלושה מתחמי דירות המשמשים תושבים מערביים בעיר. הפיגוע אירע בעת ביקורו המתוכנן מראש של מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאואל, בממלכה. פאואל ציין כי האירוע נראה כמתקפה של אל-קעידה וגינה את מי שעמד מאחורי הפעולה בה נהרגו גם 10 אמריקאים.

אל מעגל מפרסמות הדו"חות הצטרפה היום רשת החנויות הקמעוניות וול מארט שדיווחה כי הצליחה להגדיל את רווחיה ברבעון הראשון, אולם הזהירה כי ברבעון השני שמסתיים ביוני היא צופה חולשה מסויימת, ותצליח לקלוע רק לרף התחתון של התחזיות. גם שורה של חברות ישראליות פירסמו תוצאותיהן הכספיות וביניהן אלווריון, סאיטקס, תפרון וריטליקס.

מניית אלווריון מאבדת בשעה זו במחזור ער 7% למחיר של 2.5 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של כ-140 מיליון דולר. הירידה אצל אלווריון היא בעקבות התוצאות הכספיות שפורסמו הבוקר ועל אף העובדה שאלה עמדו בתחזיות וכי התחזית של הנהלת החברה להמשך היא חיובית יחסית ומעידה על סיכויי צמיחה טובים. החברה דיווחה על הכנסות של 22.4 מיליון דולר ברבעון והפסד נקי של 4 מיליון דולר. להמשך, החברה מקווה להציג ברבעון הבא הכנסות של 28-33 מיליון דולר כולל אלה של אינווייב החברה הבת של אי.סי.איי שנרכשה על ידה והפסד פרופורמה בניטרול הוצאות חד פעמיות של 6-9 סנטים למניה (שהם 3.1-4.6 מיליון דולר).

גם מניית ריטליקס סובלת מירידה חדה בעקבות הדו"חות. המניה מאבדת כעת 8.1% למחיר של כ-15 דולר, במחזור שכבר בשעה זו הוא גדול מהממוצע היומי. ריטליקס חזרה היום אומנם על תחזיתה לצמיחה בשיעור של למעלה מ-20% בשורה העליונה והתחתונה השנה, ואולם המשקיעים מאוכזבים מהתוצאות שכללו הכנסות של 20.7% ורווח נקי של 1.1 מיליון דולר. בבית ההשקעות הישראלי אילנות בטוחה ציינו כי הם מורידים את ההמלצה למניה מ"קנייה" ל"נייטרלי" בסיכון גבוה תוך שציינו כי התוצאות הן נמוכות "בכל הפרמטרים מהתחזיות המוקדמות". הורדת ההמלצה היא מאחר שהמניה עברה את מחיר היעד של 16 דולר שהוצב ע"י אילנות בטוחה.

עוד בהקשר לדו"חות, הפעם אלה שיתפרסמו מחר: מניותיהן של חברת טי.טי.איי טלקום וחברת נייס מערכות מאבדות בשעה זו 3% ו-5.9% מערכן בהתאמה, לקראת הדו"חות. נייס צופה ברבעון הראשון של 2003 הכנסות של 51-54 מיליון דולר ורווח נקי קטן. לפני הירידה של היום נסחרה נייס בשיא השנתי שלה לאחר שהשלימה עלייה של יותר מ-90% מתחילת השנה.

הגרף של TTI הכיר רק כיוון אחד בתקופה האחרונה והוא ירידות, ואולם מאז תחילת מאי החל שינוי מגמה והמניה הוסיפה 17% לערכה טרם הירידה הנוכחית. TTI לא סיפקה תחזיות מספריות להמשך אך ציינה כי הכנסות הרבעון הראשון יהיו גבוהות מאלה שהציגה ברבעון הרביעי של 2002 - 10.7 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully