וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק: התיקון לחוק התקשורת המוצע בתוכנית האוצר מעניק סמכות רחבה לשרים ופוגע בסיכויי ההפרטה

ערן גבאי

13.5.2003 / 15:41

היום התקיים דיון בוועדת הכספים בנושא; תוכנית האוצר העלתה הצעת החלטה להפריט את בזק בבורסה; "התיקון פוגע בזכויות קניין של בעלי מניות בבזק"



בזק מסרה היום את תגובתה להצעת התוכנית הכלכלית של האוצר בעניין התיקון לחוק התקשורת בנושא הפרטת בזק.



בזק מלינה על כך שהתיקון המוצע לחוק מעניק סמכות רחבה וכללית לשרים האחראים (שר האוצר ושר התקשורת) המעלה חשש שייעשה שימוש נרחב בסמכות זו להוספת מגבלות נוספות על החברה שאינן ידועות כיום ושייצרו א-סימטריה גדולה בין בזק לבין מתחרותיה.



בתוכנית האוצר נקבע שמנהל רשות החברות הממשלתיות, איל גבאי, יגיש בתוך 30 יום לוועדת שרים לענייני הפרטה הצעת החלטה להפריט את בזק באמצעות הצעת יתרת החזקות המדינה בחברה לציבור. הגשת ההצעה תיעשה בתיאום עם הממונה על התקציבים, החשב הכללי, משרד המשפטים, מנכ"ל משרד התקשורת וראש שירות הביטחון הכללי.



התהליך להפרטת בזק נעצר בחודשים האחרונים בשל היעדר משקיע פוטנציאלי רציני בתהליך, כדברי גורמים בקרב מנהלי ההפרטה, וכן בשל אי הוודאות הרבה שעדיין מלווה את התהליך.



האפשרות של מכירת מניות בזק בשוק זוכה לתמיכה של איל גבאי, בכפוף לשמירה על מספר נקודות שליטה וקביעת מדיניות של המדינה. בכוונת רשות החברות למנוע פיזור המניות בין גורמים רבים בשוק, אך גם לאפשר לקופות גמל למנות דירקטורים. ידוע כי מנהלי ההפרטה העלו אפשרות למכור כ-10% ממניות בזק במכרז סגור לגופים מוסדיים.



בזק טענה היום בוועדת הכספים שהתיקון המוצע פוגע בזכויות קניין של בעלי מניות בחברה, ויש בו כדי לפגוע בסיכויי הפרטתה של החברה ולפגוע ביכולתה של בזק להתמודד באופן שוויוני והוגן בשוק התחרותי בו היא פועלת.



היועצת המשפטית של בזק טענה בדיון שיש להבטיח קיומה של סימטריה מלאה בין החברה לבין מתחרותיה בכל הנוגע למגבלות שהוטלו או יוטלו עליה או על בעלי מניותיה.



בזק טוענת כי אין להוסיף מגבלות נוספות על אלה שנקבעו ב-2001 כשבוצע תיקון מקיף בצו הבזק, שמטרתו היתה שמירת אינטרסים חיוניים למדינה בחברה ושכלל הוראות ומגבלות ביחס לאמצעי שליטה בחברה ולניהולה. אז הוטלו מגבלות בנושאים ביטחוניים בתקנון החברה וברשיונה הכללי.



בזק ציינה את המגבלות בתוכנית שעשויות לפגוע במיוחד בבעלי מניות בבזק ובסיכויי הפרטתה של החברה: הטלת חובות דיווח על מחזיק ב-2.5% ויותר ממניות החברה; הרחבת מגבלות גם על בעל "השפעה ניכרת" בחברה (השפעה שאינה נובעת מהחזקה של אמצעי שליטה); ומינוי משקיף מטעם המדינה וקביעת סמכויותיו גם בחברה מופרטת לחלוטין, ובחברות שבשליטתה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully