וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה חדה בפדיונות מקופות הגמל: הציבור פדה באפריל 746.5 מיליון שקל

ניצן כהן

13.5.2003 / 15:51

בחודש אפריל בשנה שעברה פדה הציבור סכום נטו של 14.6 מיליון שקל בלבד; עלייה חדה בפדיונות מקופות הגמל האישיות לפיצויים ומקרנות ההשתלמות

מתגברת המגמה השלילית בענף קופות הגמל וקרנות ההשתלמות. בחודש אפריל פדה הציבור נטו סכום עתק של 746.5 מיליון שקל, לעומת פדיונות נטו של 14.6 מיליון שקל בחודש אפריל 2002. בחודש מארס פדה הציבור סכום נטו של 580.4 מיליון שקל לעומת פדיונות של 264.7 מיליון שקל בחודש מארס אשתקד.

מקופות הגמל האישיות לפיצויים נפדו באפריל נטו 505 מיליון שקל, כשמתחילת השנה נפדו 1.7 מיליארד שקל. מקופות הגמל המרכזיות לפיצויים נפדו באפריל נטו 84 מיליון שקל, לעומת 66.9 מיליון שקל באפריל אשתקד. בחודש מארס נפדו מקופות המרכזיות לפיצויים 60.6 מיליון שקל, לעומת 80 מיליון שקל בחודש מארס אשתקד.

מקרנות ההשתלמות נפדו באפריל 157.5 מיליון שקל לעומת צבירה חיובית של 99 מיליון שקל באפריל אשתקד. בחודש מארס פדה הציבור 34 מיליון שקל בלבד מקרנות ההשתלמות. בשוק מסבירים את הנתון בכך שהציבור מתייחס לקופות הגמל כמכשיר השקעה פנסיוני נוסף, ולכן פודה את כספו ברוב המקרים רק כשהוא חייב, בעוד שלקרנות ההשתלמות מתייחס הציבור כמכשיר השקעה לטווח קצר-בינוני ולכן הוא מוכן לפדות את כספו מהקרנות גם כדי להעביר את הכסף למכשירי השקעה אחרים.

בשוק ציינו עוד, כי לאחר שהתמתנה העלייה בהיקפי האבטלה בישראל, התמתנו היקפי הפדיונות מהקופות המרכזיות לפיצויים. נתון זה תומך בעלייה המשמעותית בהיקפי הפדיונות של הציבור מקופות הגמל האישיות וקרנות ההשתלמות, שמשמשות את הציבור שנפגע מהירידה ברמות השכר במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully