וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן ארז מדירקטוריון מבטחים: מופעלים עלי לחצים כבדים שלא להופיע להצבעה לאישור עסקת אי.די.בי

אמיר טייג

13.5.2003 / 11:51

ל-TheMarker נמסר: מופעלים לחצים על דירקטורים נוספים המתנגדים לעסקה; ארז: "שינוי מבנה העסקה שלפיו רוכשי אי.די.בי מקבלים הלוואה מהמוכרים מחמיר תנאי העסקה למבטחים"; הישיבה החלה ב-13:00 פרשנויות: ■ אישי, אישי, אישי; ■ שמואל אביטל, איל הון



"מופעלים עלי לחצים לא מעטים להימנע בהצבעה בדירקטוריון מבטחים או לא להופיע להצבעה. אני לא מתכוון להיכנע ללחצים אלו כי הם גורמים לי לחשוד עוד יותר בכדאיות העסקה", כך אומר היום, רן ארז, חבר דירקטוריון קרן מבטחים הוותיקה מטעם ארגון המורים העל-יסודיים.



לדברי מקורות המעורים בפרטים, ארז אינו הדירקטור היחיד שעליו מופעלים לחצים - לדבריהם לחצים כאלה מופעלים על דירקטורים נוספים המתנגדים לעסקה. לדברי המקורות, מפעילי הלחצים מנסים לשכנע את המתנגדים בכך שיש רוב בדירקטוריון לאישור העסקה ולפיכך להתנגדותם לא תהיה השפעה.



ארז: "שינוי מבנה העסקה, שלפיו יקבלו רוכשי אי.די.בי הלוואה מהמוכרים, גרם למעשה להחמרת תנאי העסקה עבור מבטחים. לדנקנר יהיה קשה יותר לעמוד בתנאי ההלוואה של מבטחים מאחר שיצטרך לעמוד גם בתנאי ההלוואה לרוכשים", אומר ארז.

היום בשעה 13:00 התכנס דירקטוריון מבטחים לישיבה מסכמת, בה יוחלט סופית האם קרן הפנסיה הגדולה במדינה תעמיד לנוחי דנקנר ולקבוצת רוכשי השליטה בקונצרן אי.די.בי הלוואה של 55 מיליון דולר - כ-19% מכלל היקף חבילת המימון. הערכות הן כי צפוי בדירקטוריון מבטחים עימות ער בין התומכים בעסקה, אשר מובלים על ידי יו"ר הקרן, שמואל אביטל, ובין המתנגדים לעסקה, אשר הבולטים בהם הם שלומי אטיאס, מנכ"ל מבטחים החדשה, וכאמור רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים. בהצבעה קודמת, אשר נערכה בדירקטוריון הקרן לפני מספר חודשים, הצליחו מתנגדי העסקה למנוע את אישורה כאשר 5 חברי דירקטוריון הצביעו נגד, 5 בעד ו-4 נוספים לא לקחו חלק בישיבה.



"מדוע הבנק הבינלאומי וחברת הביטוח מגדל סירבו להצטרף לעסקה, אם זו כל כך אטרקטיווית", שואל ארז ומוסיף כי "ככל שעובר יותר זמן ויש יותר מידע לגבי אופי העסקה, אני משוכנע יותר ויותר כי קרן מבטחים מסכנת את כספי העמיתים שלנו. אסור לנו לעשות זאת".



ארז יודע כי צפוי לו מאבק לא קל בדירקטוריון נוכח תמיכתו הנחרצת של היו"ר אביטל בעסקה. "אני לא יודע מה המצב היום בדירקטוריון מבחינת התמיכה בעסקה, אך אני סומך על כושר השכנוע שלי, באמצעותו אצליח לשכנע חברי דירקטוריון נוספים להצביע נגד העסקה", אומר ארז.



בנוגע לפרסומים כי ישנם חברי דירקטוריון במבטחים אשר מתנגדים לעסקה ושוקלים לפנות לערכאות משפטיות אם העסקה תאושר, אומר ארז כי בשלב הנוכחי הוא אינו נמנה עם חברי הדירקטוריון אשר מובילים את המהלך, אך הוא אינו לו. "מחובתי לעשות את כל שביכולתי למנוע את אישור העסקה. עלי להתייעץ עם יועציי המשפטיים לפני פנייה לערכאות משפטיות".



עסקת העברת השליטה באי.די.בי ממשפחת רקאנטי וקרסו לידי נוחי דנקנר, יצחק מנור ואברהם לבנת מלווה את השוק המקומי מאז חודש מאי 2002, כאשר נחתמה לפי שווי של 1.05 מיליארד דולר לאי.די.בי. מאז, בעקבות ירידת ערך המניה בשוק והקשיים שנתקלו המוכרים בהעמדת מימון להעסקה הופחת מחיר העסקה ל-840 מיליון דולר. למרות ההפחתה שווי העסקה, התארך ביצוע העסקה חודשים רבים בעקבות ניסיון הרוכשים להפחית את המחיר שוב, וכן נוכח התעכבות האישורים הנדרשים מבנק ישראל ומהרשות להגבלים עסקיים.



לאחר תלאות רבות האישורים הנדרשים התקבלו בימים האחרונים וכעת כל המונע את השלמת העסקה הוא השלמת חבילת המימון של הרוכשים. אם יתקבל היום אישור דירקטוריון מבטחים, תעמיד קרן הפנסיה הותיקה לראשונה מימון לעסקה מסוג זה בהיקף של כ-55 מיליון דולר, כ-19% מכלל חבית המימון הנאמדת על 388 מיליון דולר. בנק לאומי יעמיד 167 מיליון דולר נוספים. יתר המימון יעשה על ידי הונם העצמי של הרוכשים, כאשר מנור יעמיד 33 מיליון דולר, לבנת 33 מיליון דולר, וגנדן של נוחי דנקנר, אשר מובילה את העסקה תעמיד 99 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully