וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הקמעונות וול מארט עמדה בתחזית הרווח אך קצב הגידול במכירותיה הואט לשפל של 12 שנה

רן דוידוב

13.5.2003 / 16:15

מכירות החנויות הזהות עלו ב-2.2% בלבד על רקע המלחמה בעיראק והירידה בבטחון הצרכן האמריקאי; החטיבה הבינלאומית נהנתה מהחולשה בשער הדולר ומכירותיה זינקו ב-14%



רשת הקמעונות הגדולה בעולם, וול מארט (סימול WMT), דיווחה על עלייה של 14% ברווח הנקי ברבעון הראשון הודות לקיצוץ עלויות וגידול במכירות מצרכי מכולת וביגוד. עם זאת, המכירות צמחו בקצב איטי בהרבה מהצפוי כשמכירות החנויות הזהות גדלות בקצב של 2.2% בלבד.



הרווח הנקי של חברת הענק עלה ל-8.16 מיליארד דולר, או 42 סנט למניה, מ-1.63 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. עם זאת, המכירות עלו ב-9.7% בלבד ל-56.7 מיליארד - בניגוד לתחזית השוק שעמדה על 60.4 מיליארד.



מוקדם יותר החודש דיווחה וול מארט כי תמכור את חטיבת ההפצה מקליין לברקשייר האתאוויי, חברת ההשקעות של המשקיע המיליארדר וורן באפט - תמורת 1.45 מיליארד דולר. בחישוב הכנסותיה ממקליין עלו הכנסות החברה ב-9.1% בלבד מן הרבעון המקביל, השיעור הנמוך ביותר מזה 12 שנה.



וול מארט נפגעה מהחולשה בבטחון הצרכן האמריקאי, מהמלחמה בעיראק וממזג אוויר לא מסביר פנים. החברה אינה צופה לשיפור ניכר בתוצאותיה החודש, ומכירות החנויות הזהות במאי צפויות לעלות ב-1%-3% בלבד.



החטיבה הבינלאומית שימשה ברבעון האחרון נקודת אור לאחר שמכירותיה זינקו ב-14%, ורווחיה התפעוליים ב-13.3%. חולשת הדולר האמריקאי היא שתרמה, בין היתר, לתוצאות המשופרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully