וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקוש היה נמוך מדי: UBS ורבורג - חתם הנפקת האג"ח של מרקורי - לא מימש האופציה לרכישת אג"ח ב-100 מ' ד' נוספים

גתית פנקס

13.5.2003 / 16:34

ביום שישי האחרון פקעה האופציה של UBS לממש זכות הקצאת יתר, וכתוצאה מכך הגיוס של מרקורי, שקיוותה שיהיה בגובה 600 מ' ד', הסתכם ב-500 מיליון דולר



חתם הנפקת האג"ח להמרה של חברת מרקורי אינטראקטיב הישראלית, בית ההשקעות השווייצי UBS ורבורג, החליט שלא לממש את האופציה לרכישת אג"ח ב-100 מיליון דולר נוספים עבור משקיעיו (אופציית Over Allotment) לאור הביקוש הנמוך בשוק מצד רוכשי האג"ח.



וכך, האופציה פקעה ביום שישי האחרון וסכום הגיוס הסופי של מרקורי הסתכם ב-500 מיליון דולר (גיוס שהושלם בסוף אפריל) ולא ב-600 מיליון דולר, כפי שקיוותה החברה. מרקורי עוסקת בפיתוח פתרונות לבדיקה וניטור של שרתי אינטרנט ומערכות מידע ארגוניות כולל אופטימיזציה של טכנולוגיה לעסקים (BTO) ולפי נתוני הדו"ח הרבעוני המורחב של החברה, הגיוס הזרים לקופתה סכום נטו של 488 מיליון דולר.



האג"ח שהציעה מרקורי למשקיעים ישתלם ב-2008, תוך 5 שנים מהיום, ולא יישא קופון כלשהו (קופון אפס). ואולם, הביקוש לא היה גבוה והנפקת 500 מיליון הדולר נסגרה בסופו של דבר במחיר של 98 סנט לדולר נקוב. מחיר זה דווקא טומן בחובו הטבה זעירה ביותר למשקיעים: קופון של 2% למשך 5 שנים, או של 0.4% לשנה. יצוין, כי מאז סוף אפריל דווקא הגיעו ל-UBS אינדיקציות לפיהן ישנם לקוחות המעוניינים לרכוש אג"ח, אולם בסופו של דבר בית ההשקעות חזר בו.







למרקורי היו בסיום הרבעון הראשון כ-730 מיליון דולר בקופה, מתוכם 550 מיליון דולר במזומן ובהשקעות קצרות טווח - והשאר בהשקעות ארוכות טווח. אמש הודיעה החברה על רכישת חברת Performant הפרטית מסיאטל, וושינגטון, ספקית של תוכנת אבחון ליישומי ג'אווה 2 (J2EE). מרקורי שילמה תמורת הרכישה, שתהיה הראשונה בסדרה, סכום של 22.5 מיליון דולר ובנוסף, קיבלה על עצמה את אופציות העובדים. שווי השוק של מרקורי בבורסת הנאסד"ק הוא 3.2 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully