וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סימטרון: "הסארס משבית את המשרד שלנו בבייג'ין"

גתית פנקס

13.5.2003 / 16:44

סימטרון ממשיכה לזגזג: אחרי הרווח הסמלי ברבעון שעבר מציגה הפסד של 220 אלף דולר; ניצן ספיר המנכ"ל: "אנחנו מאוכזבים"

הזיג-זג אצל חברת סימטרון ממשיך. 2002 עברה על החברה בתנודתיות בשורה התחתונה, בין רווח נקי לבין הפסדים ולאחר הרווח - גם אם סמלי - שהציגה החברה ברבעון שעבר (34 אלף דולר), כיוון החץ מתהפך וסימטרון - המספקת עמדות עבודה לתחום תכנון הנדסה וייצור, מדווחת היום על הפסד של 219 אלף דולר - או 3 סנטים למניה, ברבעון הראשון של 2003. ברבעון המקביל, לשם השוואה, החברה הציגה רווח של 144 אלף דולר. גם בשורה העליונה סימטרון מגבעת שמואל אינה בעלת בשורות. ההכנסות היו 5.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2003 - ירידה של 4.1% מהרבעון המקביל, ושל 13.4% מהרבעון הרביעי של 2002.

"נכון, התוצאות מאכזבות" - אומר היום ניצן ספיר, נשיא ומנכ"ל סימטרון: "קיווינו להציג הכנסות גבוהות יותר וגם הפסדים נמוכים יותר. יחד עם זאת, אני חייב לומר שמדובר בסטייה של לכל היותר 100 אלף דולר - לא סדרי גודל עצומים".

ספיר גם מנסה להפיג תחושה לפיה תוצאות הרבעון הראשון של 2003 עשויות להצביע על מגמה חדשה אצל החברה, לא בהכרח כזו חיובית. "קשה לנו בשלב זה לחזות את ההתנהגות העתידית שלנו, אבל אנחנו מקבלים פידבקים מצויינים מהשטח. לא הייתי מסמן מגמה שלילית, אין לי את הכלים לעשות זאת - מאחר שאנחנו לא שולטים בכל הפרמטרים בשוק".

בין הפרמטרים שסימטרון אינה שולטת בהם ניתן לציין את וירוס ה-SARS. "כל המשרד שלנו בבייג'ין שבסין מושבת, ו-16 העובדים שאנחנו מעסיקים שם נאלצים לעבוד מן הבית - כך שהם לא יכולים להגיע ללקוחות, להציג בפניהם הדגמות ופעולות דומות. צבר ההזמנות שלנו באזור הוא חזק, והרבעון השני מתוכנן להיות טוב - אבל לא נוכל לדעת בשלב זה האם תהיה התאוששות כבר במאי ונצליח 'להציל' את יוני, או שלא". ובסביבה חסרת ודאות שכזו, שאינה ייחודית רק לסימטרון, מתקשה ספיר לדבר על מה צפוי בהמשך הרבעון השני.

שולי הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון היו 77.2% שחיקה, לעומת 76.6% ברבעון שעבר. השקעותיה של החברה בערוצי השיווק הבינלאומיים שלה הובילו לעלייה בהוצאות המכירות, ההנהלה והכלליות ל-3 מיליון דולר מ-2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, וירידה קלה בהשוואה ל-3.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי. "חלק מההוצאות שלנו נובע מעלייה חזקה של היורו והשטרלינג, ומהפרשי שער. אנחנו גם משקיעים בצורה רצינית בפיתוח ובהגדלת רשת ההפצה: הקמנו חברה בת באנגליה - עסק לא זול, הקמנו מערך מכירות ופיתוח עסקי במזרח אירופה, וביפאן הקמנו משרד חדש. אנחנו עדיין לא רואים את הפירות כי השוק שם עוד לא התחיל לנוע, אבל אנחנו אופטימיים".

ההפסד התפעולי של סימטרון היה 417 אלף דולר ברבעון הראשון, וזאת לעומת רווח תפעולי של 105 אלף דולר ברבעון המקביל ושל 49 אלף דולר ברבעון שעבר. מאחר שברבעון הראשון מצטברות אצל החברה הכנסות מתחזוקה, שכן לקוחותיה משלמים מראש על השנה כולה, היא הצליחה להזרים מזומן לקופתה, כך שמרמה של 8.1 מיליון דולר בסיום הרבעון עתודות המזומן שלה מכילות כעת 9.7 מיליון דולר.

בשליש האחרון של חודש פברואר נמכרה השליטה בחברה לקונרס מקבוצת פולאר השקעות ו-DBSI של בועז דותן ויוסי בן שלום (64%). השניים שילמו 9.9 מיליון דולר עבור החלק שרכשו מקבוצת זאבי, דבר ששיקף לחברה שווי שוק של 15.5 מיליון דולר - בעוד שוויה בשוק היה 8.9 מיליון דולר. שווי השוק של החברה כיום בבורסת הנאסד"ק (Small Cap) הוא 8.5 מיליון דולר, ומחזורי המסחר במניה הם אפסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully