וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל ארליך, יו"ר קרן יוזמה: טבע איננה תורמת מספיק לקידום תעשיית הביו-טק הצעירה בישראל

צורי דאר

13.5.2003 / 16:56

עם זאת, ארליך אמר שלאחרונה ניכר שיפור בתרומתה של טבע לחברות ביו-טק צעירות; מגדיר את היחס בין ההשקעה בביו-טק באקדמיה לבין הצלחות הענף כ"כשל שוק"



"חברת טבע יכולה לתרום רבות לקידום חברות ביו-טק בישראל, בהשקעות ובניסיון - אולם לצערנו היא לא פעילה מספיק בתחום" - כך אמר היום יגאל ארליך, מנכ"ל קרן ההון סיכון יוזמה, בשבוע הביוטכנולוגיה שנפתח היום בתל אביב.



למרות הביקורת על טבע, ארליך ציין כי לאחרונה ניכר שיפור בתרומתה של טבע לחברות ביו-טק צעירות. ארליך, ששימש עד לאחרונה כיו"ר איגוד קרנות ההון סיכון ובעברו הרחוק אף כמדען הראשי בתמ"ס, הגדיר את היחס בין ההשקעה באקדמיה בביו-טק לבין הצלחות הענף כ"כשל שוק". לדבריו, כיום 40% מתקציבי ות"ת מוקצים למחקר אוניברסיטאי בתחום מדעי החיים - כשבפועל נפח ההצלחות של חברות בתחום זה קטן בהרבה.



ארליך ציין כי הממשלה מנסה להתערב בבעיה זו על ידי הקמת פרויקט חממות הביו-טק, אולם גם צעד זה אינו מספיק. "הממשלה צריכה לקבל החלטה אמיתית שהיא מעוניינת לקדם את ענף הביו-טק על ידי תקציבים גדולים יותר. כרגע אין תחושה שזה מה שהממשלה רוצה, וגופי ההשקעות הפרטיים - תעשיית ההון סיכון - מפחדים להיכנס".



עוד אמר ארליך שבישראל קיימת נוכחות מכובדת של שחקניות גדולות בתחום המכשור הרפואי, אם על ידי פעילות ישירה ואם על ידי נציגים. לעומת זאת, הנוכחות של חברות ביו-טק גדולות אינה משמעותית - ועל כן על הממשלה לגבש מדיניות הטבות, שתמשוך לישראל חברות מסוג זה. כיום ישנה בריחה של חברות לארה"ב בגלל מחסור בתשתית ניהולית, אמר ארליך, ונוכחותן של שחקניות ביו-טק גדולות בישראל תכשיר דור חדש של אנשים, שיוכלו להוביל חברות סטארט אפ ביוטכנולוגיות.



ארליך אמר כי חברות ביו-טק ישראליות רבות נעצרות אחרי השלב השני (Phase II) בניסויים הקליניים בשל היעדר מימון או שותפויות. ארליך הציע לפתור בעיה זו על ידי השקעה ממשלתית בעיקרון ה-Matching (דולר ממשלתי מול דולר פרטי) בחברות מסוג זה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully