וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמעונאית אהולד פיטרה את מנכ"ל החטיבה האמריקאית שהיה מעורב בניפוח רווחיה ב-880 מיליון דולר

יהודה שויצר

13.5.2003 / 17:57

את ג'ים מילר, המנכ"ל היוצא, יחליף רוברט טובין שיכהן כמנכ"ל לתקופת המעבר עד למינוי מנכ"ל קבוע; לפני כחודש פוטר המנכ"ל



אהולד, הקמעונאית ההולנדית, הודיעה על פיטורי ג'ים מילר, מנכ"ל החטיבה האמריקאית שלה -Foodservice, שלקח חלק פעיל בהונאה בחברה. מילר חשוד כי לקח חלק פעיל בניפוח הרווחים בחטיבה האמריקאית בהיקף 880 מיליון דולר.



ההודעה, שלא הפתיעה רבים, יצאה עם פתיחת מפגש בעלי המניות שמתרחש בדה-האג שבהולנד. את מילר יחליף רוברט טובין, חבר בוועדה המפקחת של החברה, שיכהן כמנכ"ל לתקופת המעבר עד למינוי מנכ"ל קבוע.



לפני כשבוע הודתה אהולד כי בשנת הכספים 2000, רווחי החטיבה האמריקאית נופחו ב-110 מיליון דולר; בשנת 2001 גברה תחושת הביטחון של מנהלי החטיבה, והם ניפחו את רווחיה ב-260 מיליון דולר ובשנת 2002 נרשם שיא עם ניפוח של 510 מיליון דולר. אהולד מסרה כי את החקירה ניהלה חברת PwC. עוד הודיעה החברה כי תבצע מחיקה של 700 מיליון דולר במאזניה בגין חשיפה זו.



פיטורי מנכ"ל החטיבה האמריקאית, באו כחודש לאחר שהחברה הודיעה על מינוי אנדרס מוברג לתפקיד מנכ"ל החברה. מוברג, המנכ"ל לשעבר של איקאה, החליף את כריס ון דר הוון, שפוטר בעקבות אי הסדרים החמורים במאזניה החשבונאיים של החברה בארה"ב. מהלך הגיוס של מוברג מסמל את הרופרמה שעורכת החברה בשורותיה תוך פיטורי כל האישים שנתנו ידם לשערורייה הנוכחית.



בשנה שחלפה היו מספר פרסומים שקשרו את המנכ"ל היוצא לאי סדרים בחברה. המנכ"ל הפורש, ון דר הוון, ביצע מעל לחמישים רכישות בעשור האחרון. הרכישה הגדולה ביותר היתה של רשת המזון האמריקאית Foodservice בשנת 2000, תמורת 3.6 מיליארד דולר. לרשת Foodservice כ-111 סניפים בארה"ב והיא מכרה בשנת 2002 ב-17.4 מיליארד דולר. כן פרש סמנכ"ל הכספים, הוחלפה חברת ראיית החשבון ובכירים נוספים מצאו עצמם מחוץ לחברה.



הקמעונאית אהולד מנסה כעת להתמודד עם הפרשייה שהכתימה את שמה והובילה את מנייתה לשפל. מאז חשפה החברה את ההונאה, ב-24 בפברואר, ירדו מניותיה בכ-80%.



חברת אהולד נוסדה בשנת 1887, כשאלברט היין החל לנהל את הצרכניה של אביו. מאז צמחה הרשת למימדים אדירים, ויש לה כעת 9,000 סניפים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully