וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה תביעה נגזרת של בעלי מניות בחברה בטענה שהוגשה בחוסר תום לב וכדי לגרום לנתבעים להתפשר בתביעות אחרות

אמיר הלמר

13.5.2003 / 18:49

השופטת הילה גרסטל דחתה את בקשתם של צבי באום וגדי בשביץ - שכיהנו כמנכ"ל וסמנכ"ל של חברת קול ויז'ן - להגיש תביעה נגזרת בשם החברה כנגד ASC TELECOM הגרמנית



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, הילה גרסטל, דחתה את בקשתם של צבי באום וגדי בשביץ - שכיהנו כמנכ"ל וסמנכ"ל של חברת קול ויז'ן והחזיקו ב-49% מהמניות של החברה, להגיש תביעה נגזרת בשם החברה כנגד חברת ASC TELECOM הגרמנית - המחזיקה ב-51% ממניות קול ויז'ן.



החלטתה של גרסטל לדחות את הבקשה היא תקדימית. השופטת קובעת שהמבקשים לא עמדו בנטל חוק החברות החדש, הדורש כי תביעה נגזרת תוגש בתום לב. השופטת קובעת כי התביעה הנגזרת הוגשה בחוסר תום לב, ובמטרה להפעיל לחץ על ASC לחזור בה מתביעה שהגישה כנגד השניים על סך 5 מיליון שקל.



בין שני הצדדים השותפים בחברה שהוקמה בשנת 1999 התגלעו סכסוכים, בגינם הגישה ASC תביעה על סך 5 מיליון שקל כנגד השניים - וזאת בגין מעשים שלטענתה ביצעו, ושגרמו לה נזקים. בתגובה הגישו השניים תביעה שכנגד על סך 4.1 מיליון שקל.



במקביל הגישה ASC בקשה לפירוק החברה, אשר נדחתה ע"י השופטת ורדה אלשייך. על החלטה זו הוגש ערעור מטעמה של ASC. ביוני 2002 הגישו באום ובשביץ את התביעה הנגזרת, ובה נטען כי החברה זכאית לכספים מ-ASC עבור עבודות שביצעה עבורה - וכן לקבל ממנה תמלוגים עבור תוכנה שפותחה עבורה. השניים ביקשו מביהמ"ש להכיר בתביעה כנגזרת.



השופטת גרסטל, בהחלטתה, מציינת שחוק החברות החדש קובע שבית המשפט יאשר תביעה נגזרת אם שוכנע שהתביעה היא לכאורה לטובת החברה - וכי התובע אינו פועל בחוסר תום לב.



השופטת קובעת בפסק הדין במפורש כי נראה שניהול התביעה יהיה לטובת החברה, שכן היא יכולה להניב לה כספים.



ואולם, השופטת קובעת כי השתכנעה שהמבקשים שאינם עובדים עוד בחברה - שהפסיקה זה לא מכבר את פעילותה, עומדים לחדש את פעילותה במידה שייזכו בתביעתם - וכמו כן השתכנעה גרסטל שהשניים מנסים לנצל את מכשיר התביעה הנגזרת לשם קידום האינטרסים האישיים שלהם בלבד - הפעלת לחץ על ASC לחזור בה מהתביעה שהגישה כנגדם. "לכך", אומרת גרסטל, "אין לתת יד".



השופטת דוחה את הבקשה, מוחקת את התביעה ומחייבת את השניים בהוצאות בסך 7,500 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully