וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטלקום הובילו את לונדון לעלייה קלה; ירידות במניות הרכב

יהודה שויצר

13.5.2003 / 19:57

מניות הרכב ירדו לאחר תחזית עגומה למגזר על ידי גולדמן סאקס; קבוצת הפרסום הצרפתית האווס זינקה ב-12.5%; וודאפון עלתה ב-1.9%



עליות קלות חתמו את יום המסחר בבורסות אירופה - עת עליות במניות הטלקום מחד, וירידות במניות הטכנולוגיה מנגד, הובילו למסחר תנודתי מאוד. בלונדון נסגר המסחר בעלייה של 0.3% במדד ה-FTSE; בורסת פאריס נסגרה ללא שינוי.



גולדמן סאקס חושש כי העלייה הממושכת בשער היורו מול הדולר, עלולה לפגוע במכירות חברות הרכב האירופיות בארה"ב. דיימלר קרייזלר, שלמעלה ממחצית ממכירותיה נובעות מהשוק האמריקאי, איבדה 1.6%. פולקסווגן, המפיקה למעלה מחמישית ממכירות בצפון אמריקה נסוגה ב-2.2%.



ענקית התעשייה האיטלקית פיאט דיווחה היום על הפסד נקי של 806 מיליון דולר (699 מיליון יורו) ברבעון הראשון של השנה, לעומת הפסד של 663 מיליון יורו ברבעון המקביל ב-2002. מניות החברה עלו ב-0.8%.



אהולד, הקמעונאית ההולנדית, ירדה ב-4% לאחר שהודיעה על פיטורי ג'ים מילר, מנכ"ל החטיבה האמריקאית שלה -Foodservice, שלקח חלק פעיל בהונאה בחברה. מילר חשוד כי לקח חלק פעיל בניפוח הרווחים בחטיבה האמריקאית בהיקף 880 מיליון דולר. ההודעה, שלא הפתיעה רבים, יצאה עם פתיחת מפגש בעלי המניות שמתרחש בדה-האג שבהולנד. את מילר יחליף רוברט טובין, חבר בוועדה המפקחת של החברה, שיכהן כמנכ"ל לתקופת המעבר עד למינוי מנכ"ל קבוע.



הבנק הגדול באירופה, UBS השווייצי, עלה בכ-3.8% למרות שדיווח על ירידה של 11% ברווח הנקי ברבעון הראשון ל-925 מיליון דולר. עם זאת, עלו התוצאות על התחזיות המוקדמות ונשיא הבנק פטר וופלי העריך כי אפשר ששוק הדובים הממושך קרוב לסיומו.



HVB הגרמני עלה ב-0.25% לאחר שדיווח על הפסד נקי של 77 מיליון יורו, אך אמר כי הוא בדרכו לעמוד בתחזית הרווח לפני מס ל-2003 העומדת על 300-600 מיליון דולר.



קבוצת הפרסום הצרפתית האווס זינקה ב-12.5% לאחר שדיווחה על ירידה של 5.8% בהכנסות מן התקופה המקבילה, אך החברה לא שינתה את התחזית שלה לעתיד, ולצד יציבות במהלך השנה הנוכחית היא צופה התאוששות בענף הפרסום בשנת 2004.



במגזר הטלקום נרשמו עליות. וודאפון עלתה ב-1.9%; KPN התחזקה ב-2.2% ואורנג' הוסיפה 1.8%. קבוצת התקשורת הספרדית טלפוניקה ירדה ב-0.4% למרות שהודיעה על זינוק של 349% ברווח ברבעון הראשון ל-534 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully