וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר התחזק ב-0.5% ביחס ליורו בעקבות הכרזת שר האוצר האמריקאי כי דולר חזק הוא המפתח לכלכלה חזקה

יהודה שויצר

13.5.2003 / 20:28

סנואו חזר בו מדבריו מתחילת השבוע מהם עלה כי הוא תומך בהיחלשות הדולר; הדולר זכה לתמיכה גם מהערכה כי הריבית באירופה תרד; ביחס לין נסחר הדולר בשער של 116.54 ין



הדולר מזנק ביחס לין וליורו לאחר ששר האוצר האמריקאי חזר בו מדבריו הקודמים והביע תמיכה פומבית במדיניות "הדולר החזק". הדולר עלה במחצית האחוז ביחס ליורו ונסחר בשער של 1.1498 דולר ליורו, ביחס ל-1.1565 דולר אמש. ביחס לין נסחר הדולר בשער של 116.54 ין, עלייה קלה ביחס לאמש.



בנאום שנשא היום ג'ון סנואו, שר האוצר האמריקאי, הדגיש השר כי דולר חזק הוא המפתח לכלכלה חזקה. דברים אלה באים בניגוד גמור להתבטאות קודמת של סנואו מתחילת השבוע. סנואו אמר בתחילת השבוע בריאיון ל-ABC כי שערו הנמוך של הדולר האמריקאי עשוי לסייע ליצואנים בארה"ב. "כאשר שער הדולר נמוך יותר, הדבר מסייע ליצוא, ואני חושב שהיצוא מתחזק כתוצאה מכך", אמר סנואו במסגרת תוכנית החדשות "השבוע" של רשת הטלוויזיה ABC, אחרי שנשאל האם הדולר האמריקאי נמצא ברמה שעשויה לספק דחיפה משמעותית קדימה ליצוא מארה"ב.



להתחזקות הדולר תרמו גם הערכה גורפת כי הבנק המרכזי של אירופה יוריד בקרוב את שער הריבית, וסימנים כי ממשלת יפאן שבה והתערבה במסחר בניסיון לפחת שערו של הין.



משקיעים רבים מעריכים כעת כי הבנק המרכזי של אירופה יוריד בקרוב את שער הריבית בגוש היורו, לאחר שהמטבע האירופי האחיד זינק כדי 25% מול הדולר מתחילת השנה. העלייה בשער היורו פוגעת ביצואניות הגדולות לשוק האמריקאי ומאיימת לפגוע בכלכלת היבשת המצויה כבר כעת בהאטה חריפה.



מוקדם יותר נפל הדולר לאחר שסנואו הביע התנגדות לנסיונות בנקים מרכזיים להתערב במסחר בשוק המט"ח, במטרה לבלום את הירידה הממושכת בשערו של המטבע האמריקאי. סנואו טען כי להתערבות זו יש השפעה שולית בלבד על שערי המטבעות, וכי אל ליפאן ולאירופה לתלות את האשם בקשייהן הכלכליים בחולשת הדולר.



עם זאת, משקיעים ציינו כי קיימים סימנים רבים לכך שממשלת יפאן שבה והתערבה היום במסחר במט"ח ומכרה ינים במטרה לפחת את המטבע המקומי. זאת, חרף ההערכה כי דבריו של סנואו, שנאמרו שבוע קודם למפגש שרי ה-G7, יקשו על הממשלה היפאנית להמשיך ולהתערב במסחר כפי שעשתה לאחרונה.



עוד דווח היום כי הגירעון המסחרי של ארה"ב גדל בחודש מארס ב-7.6%, לעומת החודש הקודם, ל-43.5 מיליארד דולר - גירעון מסחרי שני בגודלו רק לגירעון שיא של 44.9 מיליארד דולר, שנרשם בדצמבר. אנליסטים אומנם העריכו כי צפויה התרחבות של הגירעון המסחרי, אך לא בהיקף כה גדול. תחזית הכלכלנים היתה כי הגירעון המסחרי במארס יהיה 41 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully