וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הירידות בבלו צ'יפ מתמנות - וול מארט ואפלייד מובילות את המגמה השלילית

יהודה שויצר

13.5.2003 / 23:11

ניוז קורפ עולה ב-2.5% לאחר שעברה ברבעון הקודם לרווח; רשת הקמעונות וול מארט יורדת ב-1.6% למרות שדיווחה על עלייה של 14% ברווח הנקי



ירידות השערים בוול סטריט התמתנו במעט, ומדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.4%. הנאסד"ק מתנודד קרוב לשער הפתיחה, עת עליות חדות במניות ציוד התקשורת מקזזות ירידות במניות השבבים. לאווירה השלילית בשוק מובילים התקפת הטרור בערב הסעודית, נתונים מאכזבים שפירסמו מספר חברות מובילות וגידול מדאיג בגירעון המסחרי של ארה"ב. רצף העליות הממושך במהלכו זינק מדד S&P ב-18% בחודשיים משמש אף הוא כקטליזטור למגמת מימוש בשווקים.



הגירעון המסחרי של ארה"ב גדל בחודש מארס ב-7.6% לעומת החודש הקודם ל-43.5 מיליארד דולר - גירעון מסחרי ששני בהיקפו רק לגירעון שיא של 44.9 מיליארד דולר שנרשם בדצמבר. אנליסטים אומנם העריכו כי צפויה התרחבות של הגירעון המסחרי, אך לא בהיקף כה גדול. תחזית הכלכלנים היתה כי הגירעון המסחרי במארס יהיה 41 מיליארד דולר.



שרינג-פלו (סימול SGP), יצרנית התרופה האנטי אלרגית קלריטין, נסוגה היום מתחזית הרווח לשנת 2003, ואמרה כי בכוונתה לקצץ משרות. בחודש מארס הפחיתה החברה את תחזית הרווח השנתית בפעם השלישית מאז אוקטובר. מניית החברה מאבדת 0.4%.



רשת הקמעונות הגדולה בעולם, וול מארט (סימול WMT), דיווחה על עלייה של 14% ברווח הנקי ברבעון הראשון הודות לקיצוץ עלויות וגידול במכירות מצרכי מכולת וביגוד. אך המכירות צמחו בקצב איטי בהרבה מהצפוי כשמכירות החנויות הזהות גדלות בקצב של 2.2% בלבד, ומנייתה מאבדת 1.4%.



הרווח הנקי של חברת הענק עלה ל-8.16 מיליארד דולר, או 42 סנט למניה, מ-1.63 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. אך המכירות עלו ב-9.7% בלבד ל-56.7 מיליארד, בניגוד לתחזית השוק שעמדה על 60.4 מיליארד.



במגזר הטכנולוגיה נרשמות ירידות שערים: יצרנית השבבים נבידיה (סימול NVDA) מאבדת 1.7% לאחר שמריל לינץ' הוריד את המלצתו למניה ל"נייטרלי" מ"קניה". מריל חושש כי הביקוש לשבבי גרפיקה ממוחשבת ומעבדים אחרים לא ימשיך לתפוח ברבעון השני.



ניוז קורפ (סימול NWS), אימפריית המדיה בבעלות רופרט מרדוק, עולה ב-2.5% לאחר שעברה ברבעון הקודם לרווח הודות לתוצאות טובות מהצפוי של חטיבת הקולנוע פוקס המאה ה-20, וביצועים נאים של חטיבת הטלוויזיה פוקס טי.וי. הרווח הנקי של התאגיד ברבעון הפיסקלי השלישי שהסתיים ב-31 במארס עלה ל-275 מיליון דולר, או 21 סנט, לכל תעודת פיקדון אמריקאית. הכנסות התאגיד הרשום באוסטרליה עלו ב-14% ל-4.4 מיליארד דולר, מעבר לתחזיות האנליסטים שעמדו על 4 מיליארד דולר.



אפלייד מטריאלס, יצרנית ציוד השבבים הגדולה ביותר בעולם, תדווח היום לאחר תום המסחר על תוצאותיה הרבעוניות. מנייתה נסחרת כעת בירידה של 1%.



חברת iPayment (סימול IPMT), המתמחה בתהליכי עיבוד של כרטיסי אשראי, יורדת ב-1.5%. החברה
שהונפקה אתמול בהצלחה גדולה עת רשמה זינוק של 31% במניותיה, יורדת על רקע מימושים קלים. ראוי לציין שמניית החברה נסחרת עדיין בכ-30% מעל למחיר ההנפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully