וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף פעולה יוצא דופן בין האוצר ובנק ישראל: יקימו צוות משותף למאבק בעוני

אמיר טייג

13.5.2003 / 13:44

הצוות ישים דגש על מציאת הכלים הנדרשים לשם עידוד השתלבותם של מובטלים במעגל העבודה; ההמלצות יוגשו במסגרת תקציב 2004



שיתוף פעולה פורה בין משרד האוצר ובנק ישראל. שר האוצר, בנימין נתניהו, ונגיד בנק ישראל, דוד קליין, החליטו היום על הקמת צוות לגיבוש עקרונות למדיניות הממשלה למאבק בעוני. הוועדה תבחן את ההסדרים והמדיניות הדרושים למאבק ולצמצום ממדי העוני, במטרה לשפר לאורך זמן את המצב הכלכלי של העניים בישראל. במשרד האוצר מציינים כי הוועדה צפויה לשים דגש על מציאת הכלים הנדרשים לשם עידוד השתלבות של אנשים בלתי מועסקים במעגל העבודה ושיפור תנאי העסקתם של מועסקים עניים.



ממשרד האוצר נמסר כי המלצות הצוות יוגשו תוך 30 יום מיום המינוי ויובאו לדיון במסגרת הצעת התקציב לשנת 2004. בראש הצוות יעמוד הממונה על התקציבים, אורי יוגב. וחברי הצוות יכללו את נציגי בנק ישראל - ד"ר קרנית פלוג, ד"ר דניאל גוטליב וניצה קסיר. נציגי משרד האוצר יכללו את יעל אנדורן ואודי בן דרור.



הצוות צפוי לתת מסקנותיו לגבי מספר תחומים. בתחום מדידת העוני, מתכוון הצוות לגבש יעדים כמותיים של צמצום ממדי העוני לפי הגדרות של עוני יחסי ומוחלט, לרבות אינדיקטורים של עוצמת ומשך העוני בקרב אוכלוסיות שונות.



בתחום התעסוקה והצמיחה ינסה הצוות להציע צעדים להגדלת שיעור התעסוקה, בעיקר בסקטור העסקי. כמו כן, צמצום משמעותי בהיקף העסקתם של עובדים זרים, בין היתר על ידי אכיפה כלכלית ושינוי שיטת מתן ההיתרים. עוד בתחום זה צפוי הצוות לדון בהרחבת הבסיס של שכר מינימום ושיפור האכיפה כלפי מעסיקים. עוד ידון הצוות בתחומי קצבאות הביטוח הלאומי, בתחום העברות לרשויות המקומיות ובתחום הבריאות וההשכלה.



בין משרד האוצר ובנק ישראל ניטש ויכוח רב שנים לגבי אחריות בנק ישראל לצמיחה ותעסוקה. בבנק ישראל טוענים כי מחויבויותיהם הראשונה היא ליציבות מחירים ומכך נגזרת המדיניות המוניטרית של הבנק. האוצר טוען כי על בנק ישראל לשקול שיקולים נוספים בעת מתן החלטות בנושא הריבית, בהן תעסוקה וצמיחה. הצוות שהוקם בשיתוף של שני הגופים, אשר פעמים רבות חולקים לגבי המדיניות הכלכלית הנדרשת, מהווה חידוש מרענן אשר עשוי להעיד על שיתוף פעולה עתידי בין שני הגופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully